חברת גוגל מחזיקה כיום בכלי החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, ובפרט בישראל. באמצעות גוגל נפתחו לבעלי העסקים השונים אפשרויות שלא היו בעבר לקידום האתר שלהם והגדלת החשיפה. אז כיצד קידום בגוגל מתבצע? עידן בן אור, מומחה לקידום בגוגל מסביר
קידום בגוגל
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם היום אשר מספק שירותי חיפוש מידע ופרסום ברשת. ע"פ ההערכות אשר נעשו בשוק, מנועי החיפוש של גוגל מטפלים ביותר ממיליארד שאלות אשר מתקבלות מכל רחבי העולם. הצמיחה האדירה של גוגל בשנים האחרונות גרמה לכך שבעלי עסקים גדולים וכן קטנים ובינונים יכולים לפרסם את העסק שלהם באמצעות גוגל, וקידום האתר באמצעות גודל טומן בחובו אפשרויות מרחיקות לכת עבור בעלי עסקים, הן מבחינת הגדלת הקפי החשיפה והן מבחינת פנייה ללקוחות חדשים שלא ניתן היה להגיע אליהם בעבר.
קידום בגוגל – מילות מפתח
על מנת לבצע קידום בגוגל יש לבצע קודם לכן חקר מילות חיפוש מתאים. את החקר מבצע מקדם אתרים בגוגל מקצועי, אשר דרוש לו ניסיון רב בתחום מאחר ומדובר בעולם תחרותי מאוד אשר משתנה ללא הרף. לכן, ישנה חשיבות מכרעת לביצוע מחקר מקיף אודות מילות המפתח כך שיהיה מתאם מיטבי בין האתר לבין מילות החיפוש של הגולשים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל. בנקודה זו חשוב לציין כי גוגל מספקת בעצמה כחלק משירותיה מידע אודות כמות החיפושים של מילה מסוימת, תדירות השימוש וכן מידע אודות מתחרים. לאחר שבוצע המחקר ניתן לבחור מילות מפתח אשר יפנו בצורה הטובה ביותר לקהל הלקוחות ויגדילו את הטרפיק (כניסת גולשים) לתוך האתר
קידום בגוגל – אופטימיזציה
ביצוע אופטיזמציה לאתר של בעל העסק היא המרכיב החשוב ביותר בקידום בגוגל. הסיבה לכך נעוצה בכך שלביצוע אופטימיזציה השפעה ניכרת על חוויית המשתמש באתר וכן על תוצאות החיפוש המתקבלות בגוגל, זאת מאחר וכיום רוב הגולשים מבצעים את החיפוש הרצוי להם דרך המכשיר הנייד, ואתרים שאינם מותאמים למנוע החיפוש מדורגים נמוך ובכך נפגמת באופן משמעותי פעולת הקידום. לעיתים, ביצוע אופטימיזציה כרוכה בביצוע שינויים מינוריים בחלקים של האתר, אך לעיתים דרושה אופטימיזציה מלאה – בייחוד כאשר מדובר בבניית האתר מאפס. יתרה מכך, ביצוע אופטימיזציה היא פעולה אשר נדרשת מכל בעל אתר אשר מעוניין לפרסם בגוגל, ומדובר בתנאי הכרחי של גוגל שישנה חשיבות מכרעת לביצוע מיטבי שלו. חשוב לדעת כי מדובר במרכיב בקידום שלא ניתן לבצע באופן שאיננו מקצועי, זאת מאחר ומדובר בפעולה אשר נדרש לה ידע מקצועי רב אשר לרוב בעלי העסקים אין וכן מדובר בפעולה אשר דורשת זמן עבודה ניכר. על כן, חשוב במקרה הזה לבחור בעל מקצוע המומחה בקידום בגוגל אשר יידע לבצע את ההתאמות הנדרשות, תוך שקיפות מלאה בזמן התהליך לטובת יצירת תוצאות מיטביות