חיפוש

מגמות בשיווק דיגיטלי

השיווק הדיגיטלי הוא תחום חדש וגמיש, אשר משתנה ללא הרף. מהן המגמות החדשות בתחום וכיצד ניתן להשתמש בהן כדי למנף את בית העסק?

קשר ישיר עם החברה

אם בעבר הצרכן פנה לשירות לקוחות טלפוני והמתין זמן לא מועט לקבלת מענה בנושאים שונים, כיום המגמה השתנתה והצרכן מעוניין לקבל קשר ישיר ובלתי אמצעי עם החברה, בצורה מהירה ופשוטה. בזכות הרשתות החברתיות הצרכן או לקוח פוטנציאלי יכול לפנות לחברה באופן של פנייה ישירה לבית העסק באמצעות פתיחת תיבת שיחה (צ'ט) אינטראקטיבי. בנוסף, בשנים האחרונות אנו עדים למהלך שבו יותר ויותר חברות גדולות בעיקר משתמשים באופציה של רובוטים וירטואליים (בוטים). הרובוטים הללו משמשים כמעין "נציגים" מטעם החברה, והם יכולים לענות על שאלות ופניות של הלקוח בכל שעות היממה, זאת מבלי שיהיה נציג אנושי. בכך, החברה גם חוסכת בעלויות של כוח אדם יקרות. דניאל מסטר, המייסד והבעלים של סוכנות מסה מדיה מסביר כי  "צרכנים כיום רואים בפנייה לבית העסק המבוקש באמצעות הטלפון או מייל כאמצעי תקשורת ישן אשר איננו תואם את ההתקדמות הטכנולוגיות האדירה שהתרחשה בשנים האחרונות. קשר ישיר של בית העסק גורם ללקוח לחוש הן הערכה על הזמינות והן רואה את בית העסק כמתקדם, טכנולוגי ואשר נותן לו מעטפת שלמה של המענה הנדרש לו באופן מהיר ואיכותי, מבלי לבזבז זמן יקר".

מגמות בשיווק דיגיטלי

ויזואליה

אמצעי המדיה המסורתיים כדוגמת עיתונים ומקומונים מאבדים את כוחם בשנים האחרונות ורמת החשיפה שלהם יורדת, זאת לאור העובדה כי דור ה Y  ו Z  צורכים את המידע הרצוי להם באמצעות הרשתות החברתיות. כוחה של המילה הכתובה ירד באופן משמעותי, דבר שמשפיע רבות גם על התנהגות הצרכנים. אחת המגמות הבולטות ביותר בתחום של שיווק דיגיטלי היא שימוש בעזרים ויזואליים. הסיבה לכך היא כי רבים מהצרכנים מעדיפים לקבל במקום חומר פרסומי כתוב, עזרי וידיאו אשר מעבירים את המסר בצורה מהירה יותר אשר לא דורשת קריאה של ממש אלא העברה בצורה ויזואלית ומושכת עין. עלייתן של הרשתות חברתיות כדוגמת אינסטגרם ופייסבוק מאפשרת לצרכן כיום לקבל מודעות פרסום המותאמות באופן אישי אליו, כמו גם שימוש בסרטונים קצרים (עד חצי דקה) להעברת המסר הפרסומי.

בינה מלכותית

בינה מלאכותית היא ענף העוסק ביכולת לתכנת מחשבים ולפעול באופן המציג יכולות שאפיינו את הבינה האנושית בלבד. התחום המרתק הזה תופס תאוצה בשנים האחרונות, ונחשב לאחד התחומים המרתקים ביותר במאה ה 21.  בהקשר לשיווק דיגיטלי, חברות ועסקים אשר ידעו לשלב את הבינה המלכותית באתרים שלהם יידעו לזהות באופן טוב יותר את ה"רגשות" של הלקוחות הפוטנציאלים, תוך הבנה עמוקה של ההרגלים האישיים ובכך ניתן יהיה לבצע שיווק דיגיטלי ממוקד לקהל יעד על בסיס של בינה מלכותית.

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו