חיפוש

שלבי רישום הפטנט

עברתם את כל השלבים של ייצור ופיתוח מוצר וכעת עליכם לרשום אותו כפטנט. כיצד עושים זאת? להלן הפרטים.

 

תהליך רישום פטנט – מההתחלה ועד הסוף

רישום פטנט הוא נדבך משמעותי בעבור כל יזם בתהליך של ייצור ופיתוח מוצר אשר אותו הוא המציא. רישום פטנט הוא שלב הכרחי אשר נועד להבטיח את שמירת זכויותיו של המפתח על המוצר, וזאת במסגרת של קניין רוחני. עם זאת, רישום הפטנט הוא תהליך מורכב אשר מצריך יצירת קשר עם חברה מקצועית, וזאת לצורך ליווי מקצועי בכל שלב בתהליך הרישום אשר צריך להתבצע הן בישראל והן בעולם, כל זאת לצורך מניעת שימוש בהמצאה עצמה או באחת הדרכים אשר היא פותחה, ויכולה לשמש בעבור יזמים מתחרים. על יזמים להגן ועל ההמצאה שלהם באמצעות רישום הפטנט בישראל, אירופה וארה"ב או במדינות ספציפיות בהן מעוניין היזם לפעול. איך רושמים פטנט? להלן השלבים:

  • חקר מתחרים – במסגרת רישום הפטנט יש לבצע חקר מתחרים באמצעות האתרים הרשמיים של כל מדינה, וזאת בכדי לבחון האם ישנו פטנט רשום. במידה וישנו, יש להמציא אסמכתאות רלוונטיות אשר נועדו להוכיח כי מדובר בהמצאה חדשנית ויצירתית אשר לא נעשה בה שימוש בעבר, ואם כן – השימוש הוא אחר. מדובר בחקר מקיף אשר חייב להתבצע באמצעות אנשי מקצוע, וזאת בכדי להבטיח כי קיום התנאי יתבצע במועד הרישום.
  • תאריך בכורה – תאריך בכורה הוא למעשה השלב שבו נרשם הפטנט, לתקופה של שנה. למעשה, במהלך השנה ניתן ליזם להסדיר באופן מלא את רישום הפטנט במדינה אשר אצלה הוא עתיד לרשום את הפטנט. חשוב לזכור כי במהלך תקופת הזמן יזם אחר עשוי לבקש להעביר את אותו פטנט, אולם ע"פ החוק של אמנת פריז (1983) היזם השני יידחה, ולאחר כשנה מי שהקדים להגיש את בקשת רישום הפטנט הוא זה אשר הפטנט יירשם על שמו.
  • פרסום הפטנט – לאחר שאושר הפטנט ובפרק זמן של כשנה וחצי, יתחיל שלב של פרסום הפטנט באמצעות האתרים הרשמיים של אותה מדינה בה נרשם הפטנט. לזכות היזם ניתנת הזכות לבקש שלא לפרסם את הפטנט, בהתאם לסיבות מפורטות. אולם, במידה והפטנט הוגש בארה"ב, הוא יתפרסם במועד הנקוב.
  • אישור הפטנט – אישור הפטנט מתבצע לאחר כשנה וחצי עד שנתיים, וזאת לאחר סדרת בדיקות אשר נועד להגיע להכרעה האם לאשר את הפטנט באופן סופי, ולמשך איזו תקופה. בכל מדינה זמן הגנת הפטנט משתנה בין שנה וחצי לעד מספר שנים, ולכן יש לבדוק את הנושא לעומק.לאחר הבדיקות, היזם יקבל תעודה אשר מעידה על הבעלות על הפטנט.

רשימת רעיון

 

לקבלת מידע נוסף אודות רישום פטנט, היכנסו לאתר הרשמי של חברת ג'נקו אשר מתמחה בליווי יזמים החל משלב הפיתוח של המוצר ועד רישום כפטנט.

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו