חיפוש

שיחות ועידה – למה חובה לאבטח אותן

שיחות ועידה מתבצעות בהרבה בתי עסק שונים ובמרבית המקרים, הן מתבצעות בין אנשים ממדינות שונות. חברות בינלאומיות שפרוסות ברחבי הגלובוס יכולות לבצע תקשורת בין העובדים שלהן לפעמים אך ורק באמצעות שיחות ועידה.

מדובר בפתרון נוח ויעיל אך טמונות בו גם סכנות. השיחות חייבות להיות מאובטחות מכיוון שהתוכן שנאמר הוא פרטי של החברה וישנה סכנה שמידע רגיש של החברה ידלוף החוצה לאוזניים זרות.

 

אבטוח שיחות ועידה

מטרת שיחות ועידה יכולה להיות אישית, למשל, שיחה בין בני משפחה ממקומות שונים או שיחת עבודה בין חברה מסויימת ללקוחותיה. בכל שיחה שהיא, הנוכחים בה מצפים לנהל אותה בצורה מאובטחת כאשר האבטחה שומרת על הנתונים ועל המידע האישי של משתתפי השיחה.

כל עניין האבטחה נוצר מעצם העובדה ששיחות ועידה מתבססות על האינטרנט וכידוע, האינטרנט פרוץ מאד היום, לכן יש לשמור על פרטיות ברמה כמה שיותר גבוהה.

 

כיצד מאבטחים שיחות ועידה

ישנם כמה טיפים חשובים אותם אפשר ליישם בשיחות ועידה וגם מרבית הפלטפורמות דרכן ניתן לבצע שיחות ועידה, משתמשות בפיצ'רים הנ"ל:

פעולה פירוט
קוד גישה ההגנה הטובה ביותר בזמן שיחת ועידה. קודי הגישה נוצרים באופן אוטומטי ע"י החברה דרכה אתם מבצעים את השיחות. מומלץ לוודא שקוד הגישה הוא בעל 7 ספרות לפחות ושהקוד לא חוזר על עצמו בצורה מרובה.
נעילת הפגישה כדי ליצור סביבה מאובטחת לשיחת הועידה כדאי להפעיל את הנעילה של הפגישה לאחר שהתחברו כל משתתפי השיחה. למנהל הפגישה יש את הדרך לדעת מי התחבר ומי לא.
יישום המלצות עבודה על ידי כל המשתתפים כל מי שיש בידו את האישור לארח שיחה צריך להקפיד על הרגלי עבודה הקשורים לאבטחה כמו למשל: להחליף את הסיסמאות בתדירות גבוהה, להשתיק את המשתתפים לפני התחלת השיחה ורק מי שמארח יכול להקליט את השיחה.

 

אחריות המארח

מארחי שיחות הועידה הם בעלי השליטה והם אלו שקובעים מי יכול להשתתף בשיחת ועידה שמתנהלת בחדר הישיבות המקוון. אם מדובר בשיחה עם נושאים רגישים וסודיים, המארח יכול לזהות מתי נכנסו כל המשתתפים ולנעול את השיחה לאנשים נוספים. בנוסף, ניתן לייצר קודי גישה נוספים וחד פעמיים לפגישות ספציפיות עם סיכון גבוה.

 

לסיכום

ראינו שישנה חשיבות רבה לאבטחה מירבית בשיחות ועידה ושבעזרת כמה צעדים פשוטים אפשר לאבטח את השיחה כך שלא יכנסו פורצים מבחוץ והמידע לא ידלוף החוצה. יישומים כמו יצירת קוד גישה שמתחלף בתדירות גבוהה ובעל 7 ספרות לפחות, נעילת הפגישה לאחר שכולם נכנסים ושליטה על מי מקליט את השיחה מייצרים סביבת עבודה בטוחה.

בנוסף, למארח השיחה ישנו כוח נוסף לאבטחה שכן הוא יכול לנעול את חדר הישיבות בתחילת הפגישה ולייצר קודים נוספים בשיחות עם רמת סיכון גבוהה.

שיחות ועידה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו