חיפוש

רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר – לאיזה עורך דין כדאי לפנות?

בין שלל הבדיקות הרפואיות שהאישה ההרה מבצעת במהלך תקופת הריונה, נמצאת גם בדיקת מי שפיר, שנועדה לאבחן מחלות גנטיות שונות. החשיבות של בדיקה זו אינה מותירה מקום לטעויות, ועל אחת כמה וכמה לרשלנות של הרופא המבצע, ובכל מקרה בו מתעורר החשד לרשלנות בבדיקת מי שפיר, חשוב לפנות לעורך דין מתאים.

 

חשיבותה של בדיקת מי השפיר

במהלך תקופת ההריון נדרשת האישה ההרה להיות במעקב רפואי ולבצע בדיקות שונות, במטרה להבטיח את שלומה והתפתחותו התקינה של העובר שלה. אחת מהבדיקות הנפוצות הללו היא בדיקת מי שפיר, שנועדה לאבחן מחלות גנטיות שונות, כמו גם הפרעות כרומוזומליות.

בדיקת מי השפיר מבוצעת לרוב בין השבוע ה -15 להריון לבין השבוע ה – 20 והיא מומלצת לביצוע בעיקר כאשר התגלה ליקוי גנטי מסוים אצל אחד מבני הזוג, לאחר גילוי ערכים גבוהים של חלבון עוברי, בדיקות שקיפות עורפית לא תקינות ועוד. את הבדיקה מבצעים באמצעות החדרת מחט לצורך דגימת מי השפיר, פעולה המצריכה מיומנות גבוהה, הן בדיוק הפעולה והן בפענוח התוצאות, להן יכולות להיות השפעה מהותית על ההחלטה אם להמשיך את ההריון.

 

רשלנות רפואית בבדיקת מי שפיר

בדומה למקרי רשלנות רפואית אחרים, גם בביצוע בדיקת מי השפיר, הרשלנות הרפואית יכולה להתרחש בכל אחד מהשלבים הנלווים לתהליך, החל משלב הייעוץ והגילוי, החייבים לכלול הסברים מפורטים על אופן הטיפול, הסיכונים הכרוכים בו והאפשרויות החליפויות ככל וקיימות ועד לשלב הבדיקה עצמה ופענוח התוצאות.

כך, מקרי הרשלנות הרפואית הנפוצים במיוחד בבדיקת מי השפיר כרוכים בפעולת הדיקור עצמה, אשר ביצוע לא מדויק שלה עלול לפגוע באם כמו גם בעובר עצמו ולגרום לנזקים בלתי הפיכים ובפעולת פענוח התוצאות של הבדיקה, אשר הביאה בסופו של דבר ללידת תינוק בעל פגמים גנטיים מהותיים, המקשים על תפקודו השגרתי, כמו גם של בני המשפחה ופעמים רבות כלל אינו זוכה לתוחלת חיים ארוכה במיוחד.

 

לאיזה עורך דין כדאי לפנות?

הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית של בדיקת מי שפיר, עלולים להשפיע בצורה מהותית על חייה של משפחה שלמה, הנאלצת להתמודד עם התוצאות המצערות של הבדיקה, אשר פעמים רבות כרוכה גם בהוצאות כספיות גבוהות הנלוות לטיפולים הנדרשים עבור היולדת והעובר. לפיכך, בכל מקרה בו מתעורר החשד כי התקיים מקרה של רשלנות רפואית, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה, שייתן לכם מידע על רשלנות רפואית ויבחן לעומק את פרטי המקרה.

כדי להבטיח טיפול מסור ומקצועי במקרה שלכם, אשר בסופו של דבר גם יביא לתוצאות ומיצוי מקסימלי של כספי הפיצויים המגיעים לכם, מומלץ לפנות לעורך דין המתמקצע בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ובתחום הלידה והריון בפרט, שמאחוריו עומדות כמה וכמה שנות ניסיון והצלחה בתיקים אחרים.

עורך דין

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו