חיפוש

פרסום ברשתות החברתיות

בימינו יש אינספור אפשרויות לפרסום אינטרנטי ולאסטרטגיות שיווק שונות, אך אין ספק שהאסטרטגיה המוצלחת ביותר הינה שיווק ברשתות החברתיות. למעשה, פרסום בשיטה זו כה יעיל שרק בשנת 2016 שווי השוק עמד על כ-31 מיליארד דולר, פי שתיים משוויו בשנת 2014.

פרסום, או טרגוט (מהמילה Target) ברשתות החברתיות הינם למעשה כל התוכן הממומן שאנו רואים על גבי אותן פלטפורמות. הרשתות החברתיות משתמשות במידע שברשותן על המשתמשים שלהן, ובאמצעותו מייעדות לכל משתמש את התוכן השיווקי המתאים לו ביותר.

מהם היתרונות בפרסום ברשתות החברתיות?

פרסום ברשתות החברתיות הינו ההימור הבטוח ביותר לאחוזי המרה גבוהים מליד ללקוח, והנה למה:

  1. מרבית אפיקי הפרסום, כגון קידומים אורגניים ושיווק על ידי תוכן, מצריכים פרק זמן עד שהם מביאים תוצאות, לעומת שיווק ברשתות החברתיות שהוא מיידי.
  2. אפיקים אחרים, כגון שימוש במובילי דעה וכוכבי רשת אכן עשויים להניב אחוזי המרה גבוהים ולמשוך לידים רבים, אך הפרסום עצמו אינו בשליטתנו ונתון לשיקולה של הפרסונה המייצגת אותנו. בנוסף, חשוב להמנע משימוש יתר באפיק זה, שכן ככל שהפרסונה תפרסם אותנו יותר כך אמינותה תרד ובהתאם גם המכירות שיגיעו בעקבות הפרסומים שלה.
  3. הפרסום ברשתות החברתיות הוא קל ומהיר ולתפעול, מה שמאפשר לכל אחד, גם ללא ידע מוקדם, להתמקצע ולנהל קמפיינים עצמאית מהר מאוד בהשוואה לפלטפורמות פרסום אחרות.
  4. ע"י פרסום ברשתות החברתיות אנו יכולים להתחבר אל קהל היעד שלנו ולהשאיר את המותג שלנו בתודעתו גם מחוץ לסביבת העבודה. זוהי דרך מצויינת לבנות קהל מעריצים למותג ולשמור את הלידים שלנו קרובים.אפליקציות

מה זה בעצם רשתות חברתיות?

כשמדברים על רשתות חברתיות, אינסטגרם ופייסבוק קופצות לראשנו וקל לשכוח את שאר הפלטפורמות הקיימות:

  • ערוצי מיקרובלוגינג כמו טאמבלר וטוויטר
  • ערוצי שיתופי ווידאו כגון יוטיוב, פייסבוק לייב ווימאו
  • ערוצי שיתוף תמונות לדוגמת פינטרסט, ספנצ'אט וכמובן אינסטגרם
  • ערוצים חברתיים כגון לינקדאין ופייסבוק

חשוב להתאים את הקמפיין אל הפלטפורמה בה אנו מפרסמים, וחשוב מזאת לדעת היכן קהל היעד שלנו מסתובב בשעות הפנאי. לדוגמא, עסק לצילום כנראה ירצה לפרסם עצמו באינסטגרם או לבצע פרסום בפייסבוק, לעומת עסק לרואי חשבון שיעדיף קמפיין ברשת לינקדאין.

ההבדלים בין הפלטפורמות

כל רשת חברתית מנהלת שירותי פרסום משלה, ולכל אחד החוקים שלה. לכן, לפני שבוחרים באיזו פלטפורמה לפרסם חשוב לשים לב לאופן ניהול הקמפיין ולעלויות. סקר שוק כאן הינו מילת המפתח, וסקר שוק מוצלח יוכל לחסוך לנו הרבה מאוד כסף.

אין ספק שהפרסום ברשתות החברתיות נושא פרי, והוא בהחלט מומלץ בחום  לכל אדם שמבקש להשיג קידום מהיר לעסק שלו. אך לפני שנפרסם, נבין תחילה כיצד קהל היעד שלנו פועל, נצליב הבנות אלה ביחד עם האמצעים שעומדים לרשותנו וכך נבחר את הפלטפורמה המתאימה לנו ביותר. אז קדימה, בהצלחה!

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו