חיפוש

ניהול מוניטין – איך מסירים את החיפוש של שם העסק?

העסק שלכם קיבל שם רע? חיפשתם את העסק שלכם בגוגל וקיבלתם תוצאות שאתם לא מרוצים מהן? הנה דרכים כיצד לשקם את המוניטין של העסק ולהסיר את החיפושים השליליים.

 

אתרים אשר אין לכם גישה אליהם

כשמדובר על אתרים אשר אין לכם גישה אליהם או אינם בבעלותכם, יהיו מצבים אשר תהליך סרת חיפוש שם העסק יהיה מורכב יחסית. הדרך המהירה להסרת החיפוש תהיה באמצעות פנייה למי שהמידע מפורסם אצלו. בפנייה תצטרכו לבקש מבעל אותו עמוד או אתר להסיר את המידע, ולהסביר מדוע עליו לעשות זאת.

במידה ואותו בעל עמוד לא יראה לנכון להסיר את המידע שביקשתם, תוכלו לפעול על ידי פנייה לגוגל. בתחילה תוכלו לבקש פשוט לכתוב פנייה מסודרת לגוגל. הפנייה תיעשה באמצעות טופס פנייה מסודר של גוגל, בו תוכלו לבקש מגוגל להסיר את החיפוש. גוגל לא יוכל להסיר את האתר אך כן יסיר את החיפוש. כמובן שבמקרה זה מדובר בבקשת הסרה לא מטעמי ביקורת לגיטימית על העסק, אלא מטעמי בעייתיות משפטית וכדו'.

במידה והדבר לא יצלח או שתרצו ישר לפנות לאמצעים משפטיים, תוכלו לפנות למילוי טופס משפטי קונקרטי. מדובר בטופס תביעה בגין פגיעה משפטית כתוצאה מפרסום התוצאה על ידי גוגל (ובכך למעשה תאיימו לתבוע את גוגל), או בגין פרסום מידע אסור משפטית. במקרים כאלה, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום. מידע נוסף תוכלו לקרוא באתר https://www.yml-law.co.il.

 

תוצאות ואתרים אשר יש לכם גישה

במקרה זה מדובר בתוצאות חיפוש של אתרים אשר יש לנו גישה אליהם או שהם בבעלותנו. כאשר יש לנו גישה לאתרים אלה, הסרת החיפוש תהיה הפשוטה ביותר אך נדרש ידע טכני בנושא. ישנן שתי שיטות להסרת חיפושים מסוג זה:

  • הראשונה תהיה הסרה על ידי שימוש בקובץ ששמו txt. הקובץ נמצא בספריית השורש השייכת לאתר או במה שמכונה הסאב דומיין. באמצעות קובץ זה תוכלו להורות לבוטים של גוגל מאילו עמודים תרצו שהמנוע יתעלם. הדבר ייעשה על ידי מתן שני סוגים של פקודות – allow או disallow.
  • הדרך השנייה נקראת niondex והיא תהיה תוך התייחסות לכל עמוד באתר הנפרד. ההסרה תיעשה על ידי שימוש בתג מטא או על ידי שימוש בתגובה שהשרת יחזיר עבור כל עמוד מסוים.

 

במידה וההסבר הזה נשמע לכם כמו סינית, כדאי שתפנו לאנשי מקצוע טכניים אשר יעזרו לכם בהסרת החיפוש.

 

הוסיפו תוצאות חיוביות לעסק שלכם

במידה ולא הצלחתם למחוק את התוצאות השליליות, תוכלו לדחוק אותן כמה שיותר למטה. מרבית האנשים יסתפקו בתוצאות בעמוד הראשון שגוגל מציע עבורם. על כן, תוכלו להוסיף חיפושים חיוביים לעסק שלכם ולהפוך אותם לפופולאריים במיוחד. כך, גם אם קיימות תוצאות שליליות, הן לא יהיו אפקטיביות משום שיידחקו לשולי החיפוש – היכן שמרבית האנשים לא יראו כלל.

5 כוכבים ביקורת לעסק

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו