חיפוש

איך משלמים דו"ח תעבורה באינטרנט

בעקבות המדיניות המשטרתית לצמצום תאונות דרכים, אחד מהכלים המרכזיים שננקטים הם ריבוי יחסי במספר דוחות התנועה וקנסות על עבירות תנועה שונות – נסיעה מעל המהירות המותרת, שימוש בטלפון בזמן הנהיגה, אי ציות לשלטי הדרך ועוד.

בעוד שפעם, תשלום על הדוחות השונים היה פעולה מסובכת וצריך היה ללכת לדואר, לחכות הרבה זמן, דבר שהיה עונש בפני עצמו, היום ישנה דרך אחרת, מהירה ויעילה הרבה יותר לעשות כן – לשלם באופן אינטרנטי על דוח התעבורה.

 

סוגי קנסות

ישנם שני סוגי דוחות תעבורה, האחד כולל אך ורק קנס, כלומר, לאחר תשלום הקנס אין פעולה נוספת שיש לעשות, לעומתו ישנו סוג נוסף שכולל לצד הקנס גם זימון לבית משפט. במאמר זה אני מתעסק אך ורק בפעולת תשלום הקנס, כלומר, במידה וקיבלתם קנס וזימון, הזימון עומד על תילו.

בכל  הקשור להתנהלות בבית המשפט, היכרות עם החוק וכל הליך שאינו נוגע לשאלה הפשוטה של תשלום דוח התנועה, מכל סוג שהוא, ניתן למצוא את המידע הרלוונטי באתר https://akrewi.co.il בו ניתן לפנות לעורך דין מקצועי וישנם מאמרים רבים שיכולים לסייע.

 

איך משלמים על דוח

נניח וקיבלתם דוח תנועה כלשהו, למשל דוח על טלפון, ואתם מעוניינים לשלם אותו, בשלב הראשון, יש להיכנס לאתר הממשלתי, בו ישנו שירות ייעודי לתשלום קנסות תעבורה. ניתן למצוא אותו דרך חיפוש מהיר באינטרנט או דרך מדור גביית קנסות באתר.

 

עדכון מצב הדוח

לעיתים, כאשר מגיעים לשלם את הקנס מספר ימים לאחר שהוא ניתן, הוא עדיין לא יופיע במאגרים הממוחשבים של המשטרה, במקרה כזה יש לחכות מספר ימים, לוקח למערכות לפעמים יותר זמן להתעדכן מכל מיני סיבות – זה לא אומר שבוטל הקנס.

בבדיקה זו, עלול להופיע סכום אחר מזה שניתן או עילה אחרת לקנס. לפי החוק, הרישום שנמצא במערכות המשטרתיות הוא הקובע, אולם, ניתן לערער על החלטה זו, בליווי עורך דין וההוכחות המתאימות הדבר ישונה.

 

הזנת פרטים

על מנת שהמערכת תדע איזה דוח ניתן לך, יש להזין באתר את מספר תיק מרכז, שכן הוא אמור היה להגיע בדואר, גם במידה ואין, ישנה דרך אחרת להיכנס למאגר והיא באמצעות הזנה של מספר רישיון נהיגה (לא תעודת זהות !) ומספר הדוח (ניתן לראות את מספר הדוח בראש הדוח)

 

תשלומים וזמני קליטה

כאשר מזינים תשלומים במערכת הממשלתית, ראשית, ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי בלבד (באופן מקוון, ניתן לשלם בדואר ישראל במזומן למשל). כמו כן, בעקבות המערכות הממוחשבות, התשלומים נקלטים כיממה לאחר התשלום עצמו (ניתן יהיה לראות את סטטוס הקנס כשולם רק לאחר עשרים וארבע שעות מרגע הזנת התשלום באתר).

במידה וישנם עיקולים מסוימים בתיקים, והם שולמו, העיקולים יוסרו תוך עד שלושה ימי עבודה מרגע הזנת התשלום באתר הממשלתי.

 

דוחות וזכוכית מגדלת

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו