חיפוש

מה הוא גובה הפיצוי על טיסה שעוכבה?

לפי נתונים סטטיסטיים קיימת עלייה משמעותית בכמות האיחורים של טיסות השייכות למגוון חברות תעופה בכל העולם. למרבה הפלא,שיבושי התנועה הרבים אינם מתבטאים ביחס ישיר בכמות מגישי התביעות עבור פיצוי כספי על עיכוב בטיסה. 

הטיסה שלכם התאחרה ונשארתם לבלות שעות ארוכות בשדה התעופה? ייתכן מאוד שאתם זכאים לקבלת זיכוי כספי מטען חברת התעופה בגין איחור טיסה. שואלים את עצמכם אם שווה לכם להשקיע אנרגיות בהגשת תביעה? בפוסט הבא: גובה הפיצוי הכספי הניתן לצרכנים שטיסתם התעכבה והתנאים לזכאות. מוקדש לכל מי שחברת התעופה העמידה את סבלנותו למבחן.

 

מגמת איחורים בטיסות בינלאומיות ובטיסות פנים

עולם התעופה הולך ומתרחב עם הגידול הדמוגרפי, כניסת מתחרות חדשות למגרש חברות התעופה, מגמת טיסות הלואו קוסט ותופעת הדילים המטורפים של מחירי טיסות מוזלים ביותר. הגידול המשמעותי בכמות הטיסות בפרק זמן כה קצר מייצר איחורים בטיסות על בסיס יומי כשהצרכנים נהנים אמנם מההיצע הרחב אבל מנגד אוכלים קש בהמתנה מתישה לטיסה המקורית/לטיסה חלופית.

רבים נמנעים מלהגיש בקשה לקבלת פיצוי על עיכוב של הטיסה, אם מפני חוסר מודעות לזכויות הצרכן ואם מחוסר רצון להתעמת עם כוח ממסדי חזק כמו חברת התעופה. בהמשך המאמר נציג את גובה הפיצויים ביחס לסוג הטיסה, ייתכן ותשקלו שוב את הגשת התביעה.

טיסות בינלאומיות

חוק שירותי התעופה: צרכנים שטיסתם זכאים לקבל פיצוי

קיימים הבדלים בסוגי ורמות הפיצוי התלויים ברמת האיחור:

 

מספר שעות עיכוב מה כלול בפיצוי?
שעתיים עד חמש שעות שירותי תקשורת, מזון ומשקאות
חמש שעות עד שמונה שעות שירותי תקשורת, מזון ומשקאות וכן השבת תמורת הכרטיס או קבלת כרטיס טיסה חלופי. כאשר הטיסה נדחית ליום שלמחרת זכאי הנוסע לקבלת שירותי לינה והסעה.
למעלה משמונה שעות על פי חוק שירותי התעופה נחשבת טיסה שעוכבה למשך למעלה מ-8 שעות לטיסה שבוטלה ובנוסף להטבות שהוזכרו לעיל, יהיה זכאי הצרכן לפיצוי כספי. הפיצוי יותאם לפי מרחק הטיסה שבוטלה.

גובה פיצוי כספי לנפגעי טיסות שעוכבו/בוטלו לפי מרחק הטיסה

  • טיסות של עד 2,000 ק"מ מזכות את הצרכן בפיצוי בגובה של 1,280 ש"ח.
  • טיסות של 2,000-4,50 ק"מ מזכות את הצרכן בפיצוי כספי של 2,050 ש"ח
  • טיסות של למעלה מ-4,500 ק"מ מזות את הצרכן בפיצוי כספי של 3,080 ש"ח.

האם קיימים מקרים בהם צרכנים שטיסתם עוכבה אינן זכאים לקבלת פיצוי?

על פי החוק הישראלי טיסה שעוכבה כתוצאה משביתה מוגנת או מהשבתה מוגנת אינם זכאים לקבלת כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי זאת בנוסף לנסיבות איחור שלא היו בשליטת חברת התעופה כגון: מזג אוויר קיצוני שלא היה צפוי מראש או מצב בטחוני. בכל מקרה של שאלה ניתן לפנות לחברת "פיצוי בשחקים" – החברה המובילה בהשגת פיצויים ומיצוי זכויות עבור נפגעי טיסות שבוטלו/עוכבו.

טיסה שהתעקבה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו