חיפוש

מהם השלבים שצריך לעשות על מנת להתחיל קידום אתרים בגוגל

מי שמעוניין לבצע קידום אתרים יכול לבצע מספר פעולות פשוטות שיובילו לתנועה רבה באתר. הנה הצעדים שעליכם לעבור אם אתם מעוניינים לפתח את האתר שלכם.

 

בדקו את השוק והמתחרים שלכם

הצעד הראשון עבור קידום אתרים הוא ביצוע של סקר שוק ומתחרים. השוק משתנה כל הזמן. לא משנה באיזה נישה בחרתם, בין אם אתם בתחום האופנה או בתחום האוכל, מתווספים כל הזמן מתחרים חדשים. יש הרבה גורמים שישפיעו על השוק כמו למשל נושאים אקטואליים, עונתיות, טרנדים, חוקים ועוד. לכן, הצעד הראשון שתצטרכו לעשות על מנת להתחיל בקידום האתר שלכם בגוגל, הוא לבצע מחקר שוק. כמובן שאת סקר השוק תבצעו בתקופה שבה אתם רוצים להתחיל לקדם את האתר. אם ביצעתם סקר שוק בקיץ שעבר, הוא לא יהיה עדכני לתקופה הנוכחית. זכרו שהמטרה במחקר השוק היא להכיר את הקהל שלכם כמה שיותר טוב על ידי בחינת השאלות הנפוצות שנשאלות בנושא, באילו מוצרים מתעניינים וכדומה.

 

אופטימיזציה לאתר

כיוון שאנחנו מדברים על קידום אתרים בגוגל , נניח שיש לכם בסיס של אתר או אתר קיים. במצב כזה, נחפש ביטויי מפתח ונבצע מיקוד ושיבוץ של מילים אותן נכניס לאתר במקומות שונים. המטרה היא שהאתר יידע ויציג בצורה נכונה לגוגל מהו הערך שאותו הוא נותן. אם החנות שלכם למשל היא חנות בגדים, לרשום 'חנות בגדים'  יהיה שיבוץ מאוד רחב וכוללני, מנגד אם נכתוב 'חנות בגדי ים ובגדי נשים בראשון לציון', מנוע החיפוש ידע להפיץ את האתר בצורה ממוקדת יותר לקהל שלכם. מעבר לכך, נשבץ באתר המון קישורים פנימיים, שהם "המאכל" האהוב על גוגל. ככל שהאתר שלכם יציע יותר מידע ותוכן, גוגל ירצה לקדם אותו במנוע החיפוש. התוכן יכול להכיל תמונות, סרטונים ולא רק טקסט.

 

קישורים  ונוכחות

כעת אפשר להמשיך לצעד השלישי בקידום האתר. בשלב זה תרצו להתחיל לבצע 'יחסי ציבור' לאתר שלכם. הדרך הכי טובה לבצע יחסי ציבור היא בעזרת קישורים. הקישורים הם פרמטר מאוד ותיק שמסייע לגוגל להבין כי אתם מפיצים מידע רב ונותנים ערך. לדוגמא, כאשר האתר שלכם הוא אתר של חנות בגדים, אם תשימו קישורים לבגדים שונים, למאמרים על סוגים שונים של בגדים ועוד, מנוע החיפוש יקלוט שמדובר באתר מאוד אינטראקטיבי וירצה לדחוף אותו ליותר אנשים. עשו זאת בעזרת הדבקת קישורים על מילים שמפורסמות באתר שלכם, במיקומים שונים. כמה שיותר – יותר טוב. מעבר לכך, בשנים האחרונות נהיה כוח חזק לרשתות החברתיות ולכן כמובן שיש צורך לפרסם עצמכם שם ולדאוג לנוכחותכם הגבוהה.

 

שיפור ושימור

כדי לוודא שהאתר שלכם נשאר רלוונטי, הצעד הבא בקידום האתרים יהיה לבצע מוניטציה עקבית, לפיה אתם בודקים מה עבד באתר ומה לא. מאילו לינקים אנשים נכנסו לאתר ואילו פעולות אינן רלוונטיות. תרצו לבחון, אילו עמודים מוקלקים המון ואילו עמודים נשארים באוויר. תרצו לשכפל את העמודים שהקהל מאוד אוהב ונכנס אליהם, את העיצוב, התיוגים וכל המקושר. מנגד, אין מחובתכם למחוק או להעלים עמודים שלא מוקלקים מספיק כיוון שהם עדיין מספקים תוכן בעל ערך.

 

לסיכום

כדי לקדם את האתר שלכם ישנן פעולות בסיסיות שתצטרכו לעשות בהתחלה ולאחר מכן פעולות של מוניטציה, שימור ושיפור. עקבו אחרי מה עובד לכם ומה מכניס אנשים וקהל לאתר וחיזרו על הפעולות האלו.

מסך

 

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו