חיפוש

מהו ממוצע השכר למשווקים דיגיטליים?

בישראל של 2022, משכורת מעבודה היא כבר לא אפיק מניב מספיק כדי להתקיים בכבוד.

יוקר המחייה חוגג, מחירי הדיור מרקיעי שחקים והשכר לא צומח בהתאם.

מכיוון שכך, צעירים רבים תרים אחר דרכים אלטרנטיביות להרוויח כסף.

אחת הראשיות שבהן, היא שיווק דיגיטלי. מהו השכר הממוצע עבור משווקים דיגיטליים?

 

אופן העבודה

אמנם הצגנו את השיווק הדיגיטלי כמקור רווח שאינו משכורת קלאסית, אולם יש להבהיר הבהרה חשובה. כוונתנו היא לעבודה במובן הקלאסי, בו יוצאים מדי בוקר מהבית, עומדים בפקקים ברכב או באוטובוס, יושבים במשרד בזמן שבוס קפדן משגיח עליכם ולעת ערב חוזרים בפקקים הביתה.

שיווק דיגיטלי מתחלק לתת ענפים רבים, אך ככלל הוא מאפשר עבודה נוחה מהבית, בזמנים שנוח לכם ובקצב שטוב לכם. מכיוון שכך, ניתן לעבוד בשיווק בנוסף למשרתכם הקבועה ובכך להגדיל את היקף ההכנסות החודשי שלכם.

 

שכר המשווק

ענף השיווק הדיגיטלי נמצא, בעשור האחרון, בתנופה מתמדת. תוכלו להיווכח על כך בעצמכם, בעזרת חיפוש פשוט בגוגל. הזינו לשורת החיפוש את המילים שיווק דיגיטלי שכר 2022 ולעומת זאת את המילים שיווק דיגיטלי שכר 2017 או 2012, ותראו בעצמכם באילו פערים מדובר. מטבעם של דברים, אנו נתמקד בשכר הממוצע לשנת 2022.

ענף השיווק הדיגיטלי בישראל מגלגל סכומים אסטרונומיים של כסף. כבר בשנת 2020, חצה הענף את רף מיליארד וחצי השקלים. כמובן שהכסף לא מתחלק שווה בשווה בין כלל המשווקים הדיגיטליים אלא תלוי בשלל פרמטרים. הפרמטרים החשובים ביותר הם ניסיון, השכלה ותחום העיסוק בענף.

 

ניסיון

משווק דיגיטלי מתחיל, חסר ניסיון קודם, צפוי להרוויח בממוצע בין 7,000 ל8,000 שקלים מידי חודש. מדובר בסכום נכבד למדי בקני מידה מקומיים. לשם השוואה, השכר החציוני במשק עומד על פחות מ6,500 שקלים בחודש. השכר החציוני הוא השכר אשר מחצית מהעובדים במשק מרוויחים פחות ממנו ומחצית מרוויחים למעלה מכך.

אם כן, משווק דיגיטלי מתחיל צפוי להרוויח בין 800 לבין 1,800 שקלים יותר מהשכר החציוני, מהשיווק הדיגיטלי לבדו! כמובן שבמידה ותבחרו לשלב את השיווק הדיגיטלי עם משרה נוספת, הרווח החודשי שלכם יגדל עוד יותר וכבר משלב מוקדם יחסית בחייכם תוכלו להתפרנס בכבוד ולזכות ברווחה כלכלית מסוימת.

בשנותיכם הראשונות, קפיצות השכר לא יהיו משמעותיות והשכר הממוצע למשווק עם ניסיון של 3 עד 5 שנים עומד על כ-9,000 שקלים. אך שלא ירפו ידיכם חלילה – לאחר מכן, השכר מתפס ועולה ומשווק עם ניסיון של 6 עד 8 שנים מרוויח בממוצע 14,480 שקלים ולאחר עשור בתחום תוכלו להרוויח 20,000 שקלים ואף למעלה מכך.

 

השכלה

השכלה ומומחיות משפרים את השכר. אך בעולם השיווק הדיגיטלי, ההשכלה החשובה היא השכלה מקצועית ולאו דווקא השכלה אקדמית. שכרו של בוגר תואר ראשון יעמוד בממוצע על 12,560 שקלים, בעוד ששכרו של בוגר קורס מקצועי יאמיר ל13,250 שקלים. שכרם הממוצע של בעלי תואר שני הוא 14,840 שקלים. שקלו היטב אם עדיפה לכם השכלה אקדמית או קורס מקצועי.

 

תחום הפרסום

השכר הממוצע משתנה בין הענפים המשווקים. שיווק של משחקים מקוונים ושל תעשיית הבידור נחשב למניב ביותר. תחתיו, נמצא שיווק של פיתוחים טכנולוגיים בתחום האינטרנט והמחשוב ובמקום השלישי והאחרון מדורגות ההכנסות מעבודה במשרדי פרסום, בעולמות הרוח דוגמת האומנות והתרבות ובמשרדים ממשלתיים.

יש הטוענים שגם למגדר השפעה על גובה השכר, אולם ראוי להעמיק בנתוני המחקרים לפני שמגיעים למסקנות נחרצות. יש לבחון את היקף המשרות ואופיין כדי להכריע האם המגדר אכן משפיע על השכר.

 

לסיכום

שיווק דיגיטלי הוא הבשורה של המאה ה-21. הוא מאפשר לצעירים רבים להגיע לחלום העצמאות הכלכלית, תוך עיסוק בתחום מעניין ודינמי. השכר הממוצע למשווק מתחיל נע בין 7,000 ל8,000 שקלים, ועם הניסיון והתקדמות בשאר הפרמטרים, הוא עשוי להגיע ל20,000 שקלים ומעלה. בהצלחה!

מטבעות

 

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו