חיפוש

שלושה כללים חשובים לעבודה מהבית

משבר הקורונה הוביל עובדים רבים להתנסות בעל כורחם בפורמט של עבודה מהבית.

חלק מהעובדים כמובן שמחים על הגמישות הגדולה שהדבר מאפשר, אך מן הסתם הסכנה העיקרית היא פגיעה בפרודוקטיביות וקושי גדול יותר לשתף פעולה עם עמיתים לעבודה.

אספנו עבורכם כמה כללים קריטיים שיסייעו לכם לעבוד מהבית.

 

הכלל הראשון – לייצר הפרדה

אין ספק שהאתגר הכי משמעותי שעבודה מהבית יוצרת עבור עובדים שונים, הוא הקושי להפריד בין זמן הבית המוקדש לפנאי, למשפחה ולמטלות ביתיות שונות, לבין זמן העבודה בו נדרשים מיקוד וריכוז במשימות העבודה הקבועות. על כן, אחד הכלים המשמעותיים שיאפשרו עבודה אפקטיבית מהבית הוא סדר יום שמאפשר הפרדה בין בית לעבודה. יש לקבוע שעות עבודה קבועות ולהתמיד בהן – להתחיל לעבוד בזמן וגם לסיים בזמן. יש לעבוד בסביבת עבודה שמאפשרת ריכוז והתמדה – ליד שולחן עבודה מסודר ולא במיטה, וכן להתלבש בבגדים מתאימים ולא בפיג׳מה. בנוסף, חשוב גם לפתוח כל יום בקביעת סדר יום ותיעדוף משימות בצורה כזו שתאפשר לכם לעמוד בכל המשימות המוטלות עליכם. חשוב לקבוע זמנים מדויקים להפסקות, ולהתחיל מהמשימות החשובות והדחופות ולא "להימרח" עם משימות פחות קריטיות.

 

הכלל השני – הקפדה על עבודה בטוחה

עוד שינוי חשוב שנגרם כתוצאה מעבודה מהבית במקום עבודה מהמשרד, הוא החוסר באבטחת המידע העסקי. במשרד קיימים עבורנו שירותי מחשוב שונים, אשר מסייעים לנו לעבוד באופן מאובטח ושומרים על המידע החשוב של העסק. בעבודה מהבית, אנחנו לרוב נתחבר מרשת ה-wifi הביתית, אשר חשופה יותר לפריצות מהרשת המאובטחת במקום העבודה. כמו כן, עבודה ממחשב פרטי בו העובדים עושים שימוש גם לצרכים אחרים, היא פתח לכניסה של וירוסים ונוזקות למערכת המחשב, וכך גם למערכת של מקום העבודה. על כן, חשוב להשתמש תמיד בחיבורים מאובטחים, להתקין תוכנות אבטחה כמו אנטי-וירוס וחומת אש, להימנע מלחיצה על פרסומות ולינקים לא מוכרים, ובוודאי שלא להתחבר באמצעות רשתות לא מזוהות.

 

הכלל השלישי – שיתוף פעולה פורה

עוד חיסרון גדול של עבודה מהבית על פני עבודה מהמשרד הוא הקושי לנהל שיתופי פעולה עם עמיתים לעבודה בנושאים שונים. העובדה שלא ניתן פשוט לגשת לעובד אחר ולשוחח איתו ושכל אינטראקציה משותפת צריכה לכלול תיאום רב וזמני המתנה, הופכת את שיתופי הפעולה לקשים הרבה יותר. על כן, חשוב לשמור על סנכרון מול גורמי העבודה העיקריים – לקבוע שעות קבועות עבור ישיבות צוות, לוודא שהן מתאימות לכל העובדים וכולם מתמידים ומגיעים אליהן. כמו כן, אפשר להשתמש בשלל תוכנות מסרים מיידים עבור תקשורות, ולקבוע מראש שעות זמינות בהן ניתן להתקדם בפרויקט משותף, כאשר כלל העובדים מתחייבים לאותן שעות. בנוסף, שיתופי פעולה לרוב הופכים לטובים יותר כאשר קיים גם קשר חברתי טוב בין העובדים. בעבודה מהבית אין הפסקות קפה משותפות או ארוחות צהריים, ולכן נוצר ריחוק בין העובדים. שווה גם לתאם ולקבוע זמן ל״קפה וירטואלי״ עם גורמי עבודה עיקריים. בזמן הזה לא עובדים על פרויקטים, אלא בעיקר משוחחים בצורה פתוחה על עניינים שונים, ושומרים על קשר.

 

אישה עובדת

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו