חיפוש

כיצד למתג חנות תכשיטים כחנות יוקרתית?

תחום השיווק מתפרש על פני תתי תחומים רבים, והוא עוסק בכלכלה, פסיכולוגיה, ואפילו פיזיולוגיה.

אחד מתתי התחומים החשובים בשיווק עסקי- הוא עניין המיתוג.

מיתוג הוא ביטוי מתחום השיווק, והוא מעיד על תדמיתו של בית עסק מסוים, וכיצד הוא נתפס בעיני לקוחות פוטנציאליים.

מיותר לומר שמיתוג ישפיע רבות על הצלחת העסק מן הסתם, ונרצה לבנות אותו בצורה הנכונה ביותר.

בעלי חנויות תכשיטים עוסקים בתחום המסמל סטאטוס, יוקרה ואיכות, ולכן- הכרחי שהמיתוג העסקי שלהם יציג יוקרתיות.

אנשים שיתפסו חנות תכשיטים מסוימת כיוקרתית, ירכשו וימליצו לחבריהם על המקום.

איך נמתג את חנות התכשיטים שלנו כיוקרתית?

 

הפסיכולוגיה שבמיתוג

בין אם יש לנו ניסיון של 5 שנים בתכשיטנות, ובין אם ניסיון של 20 שנה- לא תמיד הדבר יעמוד בהתאמה אל מול הצלחת העסק שלנו. הצלחת העסק מושפעת מהמיתוג שניצור, וכשאנו מדברים על חנות תכשיטים, המיתוג חשוב מאין כמותו, וצריך לשדר יוקרתיות ואיכות ללא פשרות. אנשים המגיעים לרכוש תכשיטים, לרוב הם אמידים ויכולים להרשות לעצמם- וזה ממקם את תחום התכשיטים בקטגוריית המותרות. אם נחשוב על כך מעיניו של לקוח שכבר מעוניין להוציא סכום כסף על תכשיט- נבין שכנראה הוא יהיה מעוניין לרכוש תכשיט איכותי, בבית עסק איכותי. חוויית הרכישה מתחילה כבר בביקור באתר האינטרנט, וממשיכה בכניסה לחנות הפיזית במידה וישנה. אנו רוצים להציג ללקוח יוקרתיות כבר בשלבים הראשונים של היכרותו איתנו, ואין זה משנה אם מדובר בבחורים שהגיעו לחפש טבעות אירוסין יוקרתיות, או באנשי העשירון העליון שהגיעו לרכוש צמיד טניס משובץ יהלומים עבור נשותיהם.

 

ממה מורכב מיתוג?

מיתוג משמעותו תדמית, ולכן- נרצה להקנות חזות יוקרתית לאתר האינטרנט שלנו, לתצוגת התכשיטים הדיגיטלית, ולחנות הפיזית. אבל זה לא מתחיל שם…כי לפני הכל- סביר להניח שהלקוח ייתקל בלוגו שלנו, ובשפה הגרפית הנגזרת ממנו. בעלי עסקים רבים שוכרים ייעוץ מקצועי, על מנת ליצור לעצמם לוגו שייצור את התחושה המבוקשת אצל מי שנתקל בו. מחקרים הראו שצבעי הלוגו, צורתו, השם המתלווה אליו, ועוד- ישפיעו בצורה חד משמעית על משך הישארותו בזיכרון, התחושה, ובסופו של דבר על ההנעה לפעולה אצל הלקוח הפוטנציאלי. מיתוג מכיל בו רכיבים רבים, והוא הנכס החשוב ביותר עבור בעלי העסקים. לוקח שנים רבות לבנות מיתוג חזק ויעיל, ולכן שווה ומומלץ "לחשב מסלול מחדש" בכל תקופה, על מנת לשפר את המיתוג בהתאם לעונות ולתקופות החולפות.

מיתוג הוא למעשה התדמית של בית העסק, וכשמדובר בחנות תכשיטים – מומלץ למתג בצורה מושכלת על מנת להקנות יוקרתיות לעסק שלנו. מיתוג מורכב ממספר מרכיבים, כגון לוגו, שפה גרפית ושפה פרסומית, וכל אלו ישפיעו בסופו של דבר על התדמית הכוללנית של אותו בית עסק, ולכן גם על הצלחתו מבחינת רכישות והכנסה.

למידע נוסף על חנויות בבורסה ברמת גן הכנסו לכתבה הזאת.

שרשרת

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו