חיפוש

כיצד גוגל מחליט אילו אתרים ידורגו במקום הראשון?

אחת השאלות הנפוצות בנושא קידום אתרים בגוגל, היא כיצד גוגל מחליט אילו אתרים יופיעו במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש. המירוץ לעמודים הראשונים הוא לא פשוט כלל. כולם רוצים להיות בתוצאות הראשונות, משום שמרבית הגולשים נכנסים לאתרים שמופיעים בעמודים הראשונים. מעטים מהגולשים, אם בכלל, נכנסים לאתרים שמופיעים במיקומים האחרונים ושנתפסים כלא רלוונטים. ככל שהאתר שלכם יופיע במיקום גבוה יותר, כך תיהנו מתנועת גולשים רבה יותר. הסיבה שכל כך חשוב להגדיל את תנועת הגולשים לאתר שלכם, היא שתנועה גדולה תסייע לעסק שלכם לשגשג. ככל שיותר גולשים ייכנסו לאתר שלכם, כך תוכלו להמיר אותם ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את ההכנסות של העסק שלכם.

חשוב לדעת שישנה מגבלה על כמות האתרים שמופיעים בעמודים הראשונים בגוגל ולכן ישנה תחרות קשה על העמודים האלה. התחרות הזו מאתגרת במיוחד בתחומים מסוימים כמו עריכת דין למשל, הנחשב לתחום תחרותי מאוד בתוצאות החיפוש של גוגל. אם אתם תוהים לעצמכם איך בכל זאת האתר שלכם יכול להופיע בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש, אז הנה הסבר קצר על קידום אתרים.

 

אז איך קידום אתרים בגוגל עובד?

כאשר אתם מחפשים ביטוי כלשהו בגוגל, מופיעים בתוצאות החיפוש שני סוגים של תוצאות – מודעות ממומנות (מודעות של אתרים בתשלום) ותוצאות אורגניות (טבעיות). כדי להגיע לתוצאות האורגניות הראשונות, יש צורך לשכור את שירותיו של מקדם אתרים שאחראי על קידום אתרים בגוגל. גוגל מפעיל מעין ״זחלנים״ שתפקידם לסרוק את האתרים ברחבי הרשת. אותם זחלנים אוספים מידע עבור האלגוריתם של גוגל, ובהתאם לתוצאות הסריקה גוגל מחליט אילו אתרים יופיעו במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש. האתרים המופיעים במקומות הראשונים הם כאלו שנחשבים בעיני גוגל כאתרים העונים בצורה הטובה ביותר למילות המפתח שהקלדתם, והם נתפסים בעיניו כרלוונטים והאיכותיים ביותר.

 

כיצד ניתן לקדם את האתר שלכם?

קידום אתרים בגוגל הוא תהליך ארוך ומורכב. כדי להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות, על האתר שלכם לעמוד כמה שיותר בדרישות אלגוריתם הדירוג של גוגל. ישנם כ-200 גורמים המרכיבים את אלגוריתם הדירוג של גוגל, והחשוב מכולם הוא ה-Page Rank. זהו גורם המעריך אתרים על סמך איכות וכמות הקישורים לדף אינטרנט. ככל שיותר אתרים יכניסו קישור לאתר שלכם, גוגל יראה בכך אישור לסמכות ואיכות האתר שלכם, והוא ידרג את האתר שלכם במיקום גבוה.

מעבר לכך, ישנן עוד שיטות ואסטרטגיות קידום רבות. מקדם אתרים מקצועי ומנוסה, ידאג לשיפור המיקום שלכם בתוצאות החיפוש באמצעות הטמעת מילות מפתח. אלו למעשה הביטויים שהגולשים מקלידים במנוע החיפוש. מילות מפתח הן הבסיס לדירוג של גוגל, וככל שתקפידו על הכנסת מילות מפתח פופולריות ורלוונטיות לאתר שלכם, תוכלו להתקדם במיקום שלכם בגוגל. שיטות נוספות לקידום האתר שמבצע מקדם אתרים, הן שיפור תוכן האתר כך שיהיה איכותי, מקורי ומעניין, שיפור קוד ומבנה האתר, שיפור חווית המשתמש באתר, שיפור זמן הטעינה של הדפים, שדרוג עיצוב האתר לעיצוב רספונסיבי (אתר המותאם לגדלי מסכים שונים כמו טאבלט, סמארטפון, מחשב נייד ומחשב נייח), שיפור נגישות האתר ועוד שלל אסטרטגיות קידום נוספות.

 

כמה זמן לוקח עד שהאתר שלכם יגיע למקום הראשון?

התשובה לשאלה הזו משתנה ותלויה באתר שלכם ועד כמה הוא עונה לדרישות של גוגל. תהליך קידום אתרים בגוגל הוא תהליך ארוך ומתמשך, המצריך סבלנות שמשתלמת בסופו של דבר. בדרך כלל לוקח כמה חודשים עד שרואים תוצאות, ואם שכרתם את שירותיו של מקדם אתרים מוצלח, הרי שהתוצאות האלו יישמרו לאורך זמן.

אתר אינטרנט

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו