חיפוש

עסקי הספורט: חקר ההיבטים הכלכליים והפיננסיים של ענף הספורט

רוב האנשים שצמודים בשקיקה למסך הטלוויזיה ומביטים בריכוז בשחקנים של הקבוצה האהודה עליהם, לא חושבים הרבה מעבר ל'הלוואי שננצח את המשחק הזה'. בסופו של דבר, מה שמעניין את האוהד הפשוט הוא הרצון שהקבוצה שלו תנצח ותצליח לזכות בתארים.

אבל כמו שחלקכם בוודאי יודעים, זו תמונה מעט רומנטית של הספורט. כיום, ענפי הספורט הם ענפים שמגלגלים סכומי עתק בלתי נתפסים. מספיק להסתכל על סכומי ההעברות והחוזים שעליהם חותמים כוכבי כדורגל וכדורסל: עשרות מיליוני יורו או דולר לעונה, כדי להבין כמה כסף יש במקומות הללו.

 

מהי כלכלת ספורט

כפי שהסבירו לנו אנשי המקצוע של אתר בט365, ספורט הוא עולם רחב מאוד עם הרבה היבטים כלכליים ופיננסיים. קודם כל נתחיל מזה שעצם המונח ספורט הוא רחב מאוד.אנו לא מדברים כאן רק על כדורגל וכדורסל שהם הענפים הפופולריים יותר בישראל, אלא על כל ענף שאתם יכולים לחשוב עליו, החל מרכיבת אופני כביש ועד לטיפוס קירות.

מדובר על עולם ענק שיש בו הרבה מאוד תתי תחומים. חלק מהתחומים המשמעותיים ביותר מבחינה פיננסית, כמו פורמולה 1 או איגרוף, כמעט לא מוכרים בישראל.

כלכלת ספורט

חסויות ופרסומות

אחד המנועים הכלכליים המשמעותיים ביותר בעולם הספורט נוגע לחסויות ולפרסומות. מעצם טבעם, אירועי ספורט מושכים אליהם צופים רבים, כאשר כמובן שהכל תלוי בקנה המידה.

גם לנו בישראל הקטנה יש משחקי דרבי מותחים שמושכים קהל, אך חשבו על משחקי כמו הסופר קלאסיקו המפורסם בין ריאל מדריד לברצלונה, הסופרבול האמריקאי, משחק הגמר של המונדיאל, או מקצה גמר אולימפי. העובדה שבין עשרות מיליוני למיליארדי אנשים צופים בכל אירוע כזה הופכת אותו לפלטפורמה שיווקית מדהימה, והחברות הגדולות ביותר בעולם משלמות מיליוני דולרים על כל פרסומת או כדי שסמל שלהן יופיע על חולצות המשחק.

 

זכויות השידור

זכויות השידור הן סעיף דומה, אך משמעותי הרבה יותר מבחינה כלכלית. כל גוף ספורט מוכר את זכויות השידור שלו לרשת טלוויזיה אחת, תמורת תשלום נכבד. כדי שתבינו על אילו סכומים מדובר כאן, זכויות השידור של הפרמייר ליג – ליגת העל הבריטית בכדורגל – הוערכו העונה בכ- 6 מיליארד יורו. מדובר על סכומי עתק כמעט בלתי נתפסים. לשם השוואה, זהו תקציבו של משרד ממשלתי גדול בישראל.

זכויות שידור

מוצרים נלווים

כמו שאתם יודעים, לכל קבוצה מצליחה יש מרצ'נדייז. עבורנו זה עוד חולצה או פסלון קטן של השחקן האהוב עלינו, אבל צריך להבין שבקנה מידה עולמי, מדובר על סכומי עתק בלתי נתפסים. חנויות המזכרות והחפצים הממותגים שווים לקבוצות הספורט מאות מיליוני דולרים, והן משקיעות הרבה מאוד באיתור ובתביעה של זייפנים בלתי מורשים.

 

סיכום

כל מי שמתעניין בספורט מעבר לאוהד הממוצע יוכל לספר לכם שהיום הספורט העולמי הוא אחד התחומים שמגלגל את הסכומים הגבוהים ביותר בעולם.

תעשיית הספורט

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו