חיפוש

הפחתת מזונות ילדים – המדריך המלא

תשלום מזונות ילדים קיים עבור מימון הוצאות צרכי גידול הילדים. הכסף מועבר להורה שאצלו נמצאים הילדים, זאת על מנת להבטיח את רווחתם של הילדים גם אחרי שהזוג נפרד. לא פעם הצד שאמור לשלם מזונות אינו מרוצה מגובה הסכום ומעוניין להפחית את התשלום. אז כיצד ניתן להפחית את מזונות הילדים? במאמר זה נסביר הכל. 

 

לפני הכל

חשוב לנו לציין כי בעניינים משפטיים משפחתיים ובפרט בנושא הפחתת מזונות, כל מקרה נבחן לגופו לפי נסיבותיו בבית המשפט אצל השופטים. בכל הנוגע להליכי גירושין, פתיחת תיק גירושין וערעור על החלטת מזונות יש לפנות לקבלת ייעוץ אצל עורך דין לענייני משפחה.

 

באילו מקרים בית המשפט מאשר בקשה להפחתת מזונות?

בכל דיון המתעסק בבקשה לשינוי דמי מזונות בתיק גירושין שנסגר, בית המשפט יתייחס לשתי סוגיות עיקריות של שינויים שעשויים להצדיק את הבקשה. הראשון, שינוי בנסיבות החיים של אחד ההורים והשני הוא שינוי בנסיבות החיים של אחד הילדים. שני השינויים האלה צריכים להוכיח כי הם משפיעים על ההוצאות ומצבם הכלכלי של ההורים.

 

בית המשפט מקבל כל בקשה להפחתת מזונות?

לא בהכרח, כל בקשה נבחנת בעיני עצמה על ידי בית המשפט. זאת כדי לוודא שטובת הילד אינה נפגעת. פתיחת תיק גירושין והפחתת מזונות לא מאושרת לרוב ורק במקרים מאוד מסוימים בית המשפט יפתח מחדש את התיק וידון בו. לא כל שינוי בחיי הזוג היא עילה להפחתה או הגדלה של תשלומי המזונות. שימו לב כי מי שפונה לבית המשפט בבקשה כזאת, נדרש להוכיח שהשינוי אכן מהותי ומשפיע על חייו וחייו הילדים.

 

מה נחשב כסיבה מהותית להפחתת המזונות?

הסיבות שבגינן בית המשפט יכול להפחית מזונות עומד על שלושה תנאים:

    • התרחש שינוי משמעותי בנסיבות החיים של אחד מבני הזוג או של אחד מהילדים
    • השינוי שחל קרה רק לאחר חתימת האישור על הסכם הגירושין ולא היה לצפות אותו מראש
    • השארת דמי המזונות כפי שהם תגרום אי צדק לאחד הצדדים

 

האם הקמת משפחה בפרק ב' מהווה עילה להפחתת מזונות?

מידי פעם הורים המשלמים מזונות מקימים משפחה חדשה ומביאים לעולם ילדים יחד. ישנה מחשבה לפיה זוהי הצדקה להפחתה בדמי המזונות. מאחר ועול הפרנסה של הילדים החדשים מוטל גם הוא על משלמי המזונות, וזהו שינוי שלא ניתן לצפות אותו מראש בעת הגירושין. אממה, ילדים נוספים במשפחה חדשה הם אינה עילה להפחתת מזונות.

 

באיזה נסיבות אפשר לתבוע להגדלת מזונות?

בית המשפט יכול לקבל בקשה להגדלת מזונות, אם סיבת השינוי עומדת בשלושת התנאים שהוזכרו לפני כן. לדוגמה, ילד שנפגע ממחלה הדורשת טיפול אינטנסיבי ויקר. עילה נוספת להגדלת תשלומי מזונות היא אי קיום הסדרי ראייה. במידה ואחד ההורים אינו תואם ללוז הסדרי הראייה שנקבע מראש, לבית המשפט יש את הזכות להגדיל את המזונות.

צמצום ילד

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו