חיפוש

המדריך לניהול חווית לקוח ואיך זה יכול להשפיע על העסק שלך

בתי עסק כוללים תחומים רבים להתעסק בהם, אחד החשובים בהם הוא כמובן נושא הלקוחות.

בכדי לשמר לקוחות ולמשוך כאלה חדשים, חשוב להכיר את המושג 'חווית לקוח' ואת ההשפעה של זה על העסק.

על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה לפניכם.

 

מהי חווית לקוח

חווית לקוח היא הקשר בין הלקוחות לבין המוצר או המותג. הקשר בדרך כלל מתבצע במספר נקודות בכל התהליך, כאשר יש את שלב המיילים או הפרסום שהובילו את הלקוח לקנייה את המוצר, לאחר מכן חשבונית על הרכישה שביצע, עדכון היכן המשלוח נמצא טרם הגעתו אליו ולבסוף ישנן חברות שישלחו גם בקשה לקבל חוות דעת מהלקוחות על השירות שסיפקו עבורם. בעצם, חווית לקוח מושפעת מהיחס של החברה כלפיו.

 

איך תעשו זאת

בכדי לשפר את חווית הלקוחות ישנם מספר צעדים שעשויים לעזור לכם בכך. ראשית, חשוב שתבינו כי כל העניין פה הוא מהלך אסטרטגי בכדי להשיג את המטרות של החברה. על כן, חייבים למנות אנשי מקצוע שיתרכזו בכך. שנית, יש לגייס את כל המחלקות בחברה על מנת לעזור בשיפור החוויות של הלקוחות. כאן חשוב להדגיש כי המטרה היא משותפת ולא משנה באיזו מחלקה, צריך ליצור אינטראקציות חיוביות עם הלקוחות.

 

תצרו קשרים עם הלקוחות

המטרה בסוף להצליח לגרום ללקוחות לחוש רגשות חיוביים בנוגע לעסק שלכם, חשוב שתתמקדו בהם. תצטרכו להקשיב להם, להבין מה הם מחפשים ורוצים ולתת להם את התחושה שאתם שם בשבילם. יתרה מכך, צרו חידושים באופן תמידי על סמך החוויות של הלקוחות. נאמר ונראה כי הלקוחות מעוניינים בדברים אחרים מאשר בעבר, שדרגו את החברה ואת המענה לפי הדרישות החדשות וכך תשמרו על החוויה הטובה שלהם.

 

יעשו את העבודה בשבילכם

במידה ואתם עסק מתחיל או שאין לכם זמן לעסוק בכך, דעו כי קיימות חברות וארגונים שעוזרים לחברות בנושא והן מנהלות את חווית הלקוח באמצעות אסטרטגיות שונות המותאמות ללקוחות הספציפיים. בין היתר חברות אלה מציעות בניית אתרים, אפליקציות ושיווק דיגיטלי שיעזרו לחוויית הלקוחות להיות טובה יותר. תוכלו למצוא זאת לדוגמא באתר https://cxm.co.il ובאתרים נוספים.

 

הרווח כולו שלכם

אם חשבתם שכל העניין פה הוא הלקוחות, תחשבו שוב. חווית הלקוח צריכה להיות חשובה גם עבורכם בעלי העסק או החברה, בעיקר כשהשוק כל – כך גדול ותחרותי. בסופו של דבר, המוצר הוא חשוב, אך עסק שלא יספק ללקוח חוויה נעימה וטובה, לא בטוח שאותו לקוח ירצה לחזור ולרכוש מימנו. בנוסף, לקוח מרוצה עשוי להביא לקוחות חדשים ובכך להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם וכן הלאה.

 

לסיכום

בכדי ליצור חווית לקוח טובה חשוב שתקדישו לכך מקום בעסק שלכם, שתהיו בקשר עם הלקוחות ובעיקר תדעו להקשיב להם. במידה ותצליחו, הרווח שלכם יגדל תרתי משמע ותוכלו רק להתעצם כחברה.

 

ציון

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו