חיפוש

ההבדל בין השקעה בנכסים דיגיטליים לנכסים פיזיים

אחד מאפיקי ההשקעה שהפכו לפופולריים בשנים האחרונות הוא השקעה בנכסים דיגיטליים.

יחד עם ההתקדמות הטכנולוגית, הפופולריות של הרשתות החברתיות והזמן הממוצע ההולך וגדל בו משתמשים מבלים ברשת – נכסים דיגיטליים הפכו לכר רווחים מניב.

מה ההבדל בין השקעה בנכסים דיגיטליים לבין השקעה בנכסים פיזיים? על כך בכתבה הבאה.

 

מה ההבדל בין נכס דיגיטלי לבין נכס פיזי?

נתחיל מהמוכר – נכסים פיזיים הם כל אותם נכסים שאנחנו מכירים מהעולם הממשי. הכוונה היא בעיקר לנדל״ן, בין אם הוא מתבטא בדירות, בתים, או שטח לבנייה. נדל״ן הוא אפיק השקעה פופולרי שנחשב ליציב יחסית ועל כן רבים מבצעים השקעות בנדל״ן.

בין אם מדובר בהשקעות בארץ, באירופה או השקעות נדל"ן בארהב, השקעה בנדל״ן מספקת למשקיע דבר מה פיזי להיאחז בו – דירה או שטח אדמה. בניגוד לנכס נדל״ן, נכסים דיגיטליים הם נכסים הקיימים בעולם הדיגיטלי בלבד.

מדובר בדרך כלל בנכסים כמו אתרי אינטרנט, אתרי מכירות, פרופילי אינסטגרם ופייסבוק, ערוצי יוטיוב ואפילו נכסים כמו קוד רישיון או קורס דיגיטלי. נכסים אלו, בדומה לנכסים פיזיים, מסוגלים לספק ערך למשקיע בהם – בין אם באמצעות הכנסה פסיבית ובין אם דרך קנייה ומכירה ברווח.

 

איך מתנהלת השקעה בנכסים דיגיטליים למול השקעה בנכסים פיזיים?

השקעה בנכס פיזי היא יחסית ברורה – רוכשים דירה, או קרקע המיועדת לבנייה, ונהנים מההכנסה מדמי השכירות או מרווח במכירה לאחר עליית הערך.

לרוב, השקעה כזו תדרוש מהמשקיע היכרות עם סביבת ההשקעה – העיר, השכונה, פרויקטי בינוי בסביבה, סוג האוכלוסייה וגורמים נוספים המשפיעים על הרווח האפשרי מהעסקה. בנוסף, עסקאות בתחום הנדל״ן דורשות לרוב השקעה ראשונית גדולה יחסית.

מחירי דירות ובתים נעים בין מאות אלפים למיליוני שקלים, כך שמדובר בעסק שלא כל אחד יכול להיכנס אליו. השקעה בנכסים דיגיטליים לעומת זאת, דורשת רף כניסה נמוך הרבה יותר – בין מאות לאלפי שקלים.

עם זאת, נכס דיגיטלי דורש השבחה והשקעה גדולה יותר על מנת לשמור על רף רווחיות גבוה. נכס דיגיטלי מניב את הערך שלו מתוך קהילה של גולשים המתגבשת סביבו, ועל מנת לשמור על הקהילה ולמשוך גולשים נוספים יש צורך להשקיע בתכנים המועלים, וכן לקדם את הנכס באמצעות פרסום ממומן וקידום אורגני.

 

איך הופכים הכנסה מנכס דיגיטלי לפסיבית?

אכן, נכס דיגיטלי דורש השבחה רבה כדי לייצר רווח.

קידום הנכס, יחד עם השקעה בתכנים מעניינים ובעלי פוטנציאל ויראלי, הם קריטיים להתקדמות העסק. עם זאת, לאחר שמתגבשת קהילה גדולה סביב הנכס ובאמצעות השקעה נכונה בהכנסות ממודעות ויצירת קשר עם שותפים עסקיים, הנכס הדיגיטלי הופך לפלטפורמה רווחית המתנהלת בעצמה.

בנוסף, ככל שהנכס הדיגיטלי שלכם מושך אליו יותר גולשים (עדיף כאלו החולקים תחום עניין משותף), הוא אטרקטיבי יותר עבור מפרסמים או כותבי תוכן, אשר ישלמו לכם עבור הזכות לפרסם אצלכם באתר. כך, נטל יצירת התכנים ירד והרווחים יעלו.

 

לפטופ ופריטים נוספים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו