חיפוש

דרכון פורטוגלי בלי לצאת מהבית

ארבעת השלבים להוצאת דרכון פורטוגלי

במאמר זה אציג את השלבים להוצאת דרכון פורטוגלי באופן הנוח ביותר, כזה שלא דורש כמעט עבודה מצידכם.

 

1. בדיקת שמות משפחה

ישנו מאגר גדול של השלטונות הפורטוגליים ובו שמות המשפחה של אנשים שזכאים להגיש את הבקשה לאזרחות פורטוגלית. במאמר דרכון פורטוגלי שמות משפחה מוצגת הדרך הטובה ביותר לבדוק האם שם המשפחה שלך (עוד כמה דורות אחורה) הוא חלק מן המאגר. במידה וכן – מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לקדם את הליכי הבקשה.

 

2. אישור הקהילה היהודית

ממשלת פורטוגל העניקה לקהילות היהודיות את הסמכות להיות המסננת הראשונה של הבקשות. בשלב הזה יבחנו האם האדם שמגיש את הבקשה הוא חלק ממשפחה של צאצאים של מגורשי יהודי פורטוגל.

עורך דין שמתמחה בהוצאת דרכון פורטוגלי בקיא בתהליך, הוא יודע בדיוק אילו מסמכים יש להנפיק, כיצד לנסח את הבקשה ומכיר את האנשים שמאשרים את הבקשה ולכן יכול להוביל לאישור מהיר יותר, ודורש כמה שפחות עבודה מכם.

כדי להוכיח את ההשתייכות דרושים כל מיני מסמכים שיש להגיש לקהילות (בצירוף תשלום על הטיפול בבקשות). חשוב מאוד להגיש את הבקשות הללו באופן המסודר ביותר על מנת למנוע דחיות (ותשלום מיותר), עיכובים בזמן ותשלומים נוספים.

הבקשות שמוגשות על ידי אנשי מקצוע בעלות סבירות גבוהה יותר להתקבל, מוסדרות באופן מדויק יותר ודוחפות את ההליך לכיוון הנכון.

 

3. הגשת בקשת האזרחות לשלטונות הפורטוגליים

במידה והקהילה היהודית שלחה את האישור שלה (שמתבצע אונליין), ניתן להתכונן להגיש את כל המסמכים לממשלה הפורטוגלית. השלב הזה כולל הגשה של מסמכים רבים בפורטוגזית, לכן יש לערוך תרגומים למסמכים המוגשים, לערוך להם אישור נוטריוני ועוד הליכים נוספים – במידה ומשרד עושה זאת הוא מכיר את אנשי המקצוע הדרושים.

חלק מן המסמכים המוגשים הם תעודות לידה, תעודות יושר, חתימות ואישורים מגופים ממשלתיים שונים, תעודות זהות ועוד.

בשלב זה מי שמנסה להוזיל עלויות ולהגיש את המסמכים לבד מסתבך ועלול להוביל בפעמים רבות לדחיית הבקשה. שלבים אלו יכולים להיות מאוד יקרים ובעיקר מבלבלים למי שאינו בקיא בחוקי האזרחות הפורטוגזיים.

לכן, משרדי עורכי הדין שמתמחים בסוגיות אלו משתפים פעולה עם משרדי עורכי דין מקומיים במטרה להיות נגישים כמה שניתן לחומר המשפטי, לפקידות שרלוונטית ולכל מסמך שיכול לעזור.

 

4. קבלת האזרחות

במידה וכל התהליכים עברו כפי שהם אמורים לעבור ואושרה הבקשה, כעת נותר השלב האחרון – קבלת האזרחות הפורטוגלית.

על מנת לעשות כן יש להמתין ולקבל באופן פיזי את הדרכון. אפשרות אחת היא לעשות זאת על ידי קביעת פגישה ייעודית בשגרירות הפורטוגלית בישראל. בשל האזרחויות הרבות שנוספות קשה יחסית לקבוע תור וההמתנה לקבלת הדרכון ארוכה.

לכן, אפשרות נוספת היא נסיעה לפורטוגל בה ניתן להשיג במהרה את הדרכון ובאותו הזמן לזכות בביקור במדינה שאתם עכשיו אזרחיה.

 

דרכון אירופאי על מזוודה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו