חיפוש

3 דברים שחשוב לזכור כשמחליפים מסך בטלפון

שבירה של מסך הטלפון הנייד אינה עניין נדיר. בהתחשב בעובדה שאנחנו משתמשים במכשיר הרבה מאוד בחיינו, והוא נמצא אצלנו ביד ברוב שעות היום, הגיוני שהמסך שלו ישבר מדי פעם. אז מה עושים במצב הזה? ומה הדברים שצריך לדעת כשרוצים להחליף את מסך הפלאפון, אם זה כי הוא נשבר, ואם זה בגלל כל סיבה אחרת. אז הנה 3 דברים שכדאי לכם לדעת.

 

סוגי המסכים

מכשירי הטלפון הנייד כוללים היום בתוכם שני מסכים, חיצוני ופנימי. המכשיר החיצוני הוא בעצם התצוגה של המכשיר. המסך הפנימי, הוא המקשר בין התצוגה החיצונית לכלל רכיבי המכשיר. ברוב המקרים, אם יופיע לכם סדר במכשיר, או שבר, כנראה שמדובר במכה שקיבל מסך התצוגה, בשל חבטה כלשהי. השאלה מה עוצמת המכה וגודל הסדק, יכולה להשפיע באופן דרמטי על השאלה מה הנזק שיגרם למסך. סיבה נפוצה לכך שהמכשיר לא יעבוד לאחר מכה כלשהי, או נפילה היא שלוח האם זז או ממש התנתק, וכך המסך הפנימי נשבר גם הוא. השאלה לגבי החלפת מסך, צריכה להגיע אחרי השאלה האם המסך הפנימי גם נפגע, ולא רק החיצוני.

 

האם ניתן לתקן את המסך לבד?

החלפת מסך בדרך כלל, היא לא פעולה שאפשר לבצע לבד משום שהיא מחייבת שיהיה לכם ידע מקדים ושיהיה לכם ציוד מקצועי שדרוש  על מנת לפרק ואחר כך להרכיב את המסך. מכיוון שישנם שני מסכים כמו שאמרנו, החלפה של המסך החיצוני, בידיים שאינם מיומנות ומקצועיות, לא תביא בהכרח לתיקון המכשיר וחזרתו לפעילות מלאה, וזאת משום שיש סיכוי שהמכשיר נפגע במסך הפנימי, כלומר ברכיבים הפנימיים שמקושרים למסך החיצוני דרך המסך הפנימי. תיקון של תקלה כזו יחייב אתכם ללכת למעבדה מיוחדת, שם מתמחים בעניין וידעו לתקן אותה.

 

כמה זמן יקח למעבדה לתקן את המסך?

טווח הזמן להחלפת מסך, בתיקון מכשיר סטנדרטי עומד על בין שני ימי עבודה לחמישה. כמובן שזה תלוי בסוג ודגם המכשיר, במידת הנזק גם במסך החיצוני וגם במסך הפנימי, ובצורך להחליף רכיבים פנימיים, אם ישנו נזק באחד מהם. שימו לב שאם מדובר בפגיעה שאינה מאוד רצינית, הטכנאי יוכל לבצע את התיקון תוך שעות ספורות, אם אין לו עומס במעבדה באותו הרגע. חשוב לציין שהקשר הזה, שמגן מסך ומגן לטלפון יכולים למנוע בצורה דרמטית את שבירת או סדיקת המסך, ולכן מאוד מומלץ להשתמש בהם, ולחסוך זמן יקר ומאות שקלים, מחיר החלפת מסך.

לסיכום, החלפת מסך שבור או סדוק, אינה פעולה שקל כל כך לבצע, ולכן עדיף לכם ללכת לעשות אותה במעבדה המתמחה בדברים מהסוג הזה. המסך מורכב בעצם משני מסכים, פנימי וחיצוני, ואתם לא תמיד תדעו להבחין איפה התרחשה בדיוק הפגיעה. מומלץ מאוד להשתמש במגן מסך, ובכך לחסוך בין 2  ל -5 ימי עבודה, אורך החלפת המסך במעבדה, וכמובן מאות שקלים, מחיר התיקון.

מכשיר סלולר

 

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו