חיפוש

איך מגישים בקשה להחזר מס באופן דיגיטלי

הגיע הזמן של השנה ואתם צריכים להגיש בקשה להחזר מס.

איך עושים את זה? שולחים בדואר? הולכים משרד של מס הכנסה? ובכן כמו שאתם מבינים, היום רוב הדברים הבירוקרטיים, אף על פי שרובם עדיין עשויים

להיות איטיים ולא יעילים, ניתן לעשות באינטרנט, זאת בעיקר בזכות מגפת הקורונה שאילצה רבים מאיתנו לחיות באמצעות כלים דיגיטליים.

זה נכון גם לגבי בקשה להחזר מס ובמאמר הזה נדבר על מי צריך להגיש בקשה להחזר מס, איך אני יודע לכמה מס אני זכאי וכמובן, איך מגישים בקשה

באינטרנט?

 

הקדמה – מי צריך להגיש בקשה להחזר מס?

את הבקשה להחזר מס ניתן לבקש בסיום השנה של המס. מי שמבקש בקשה להחזר מס אלו יכולים להיות שכירים שהמעסיק שלהם ביצע חישוב שגוי והם זכאים להחזר מס מסויים. ניתן לעשות זאת באמצעות המעסיק. מי שפוטר או יצא לחופשה ללא תשלום במהלך שנת המס, יכול לבקש החזר מס. חופשת לידה היא מקרה שגרתי לבקשת החזר מס, כאשר נולד ילד נוסף ואתם זכאים לנקודות זיכוי מס, כאשר התשלום המשוער מתחילת שנה משתנה ואתם זכאים להחזר מס.

 

איך מחשבים את המס?

בשביל להבין לכמה מס אני זכאי יש כמה גורמים שצריך להתחשב בהם. ישנם הוצאות למשל שאנחנו עושים שקשורים לעבודה שלנו שכן אנחנו זכאים עליהם בהחזר מס. יש כאלו שפטורים ממס הכנסה כמו למשל אנשים בעלי נכות מסוימת. כמובן יש גם את סכום נקודות הזיכוי שאנחנו זכאים להם, שמפחית את נטל המס. אנחנו ממליצים לכם בכל מקרה להתייעץ עם גורם מוסמך כמו רואה חשבון או מנהל חשבונות שיוכל לעשות לכם סדר ואולי אפילו לחסוך לכם כמה שקלים, שכן הוא מכיר את העבודה ויידע בדיוק מה החזר המס אליו אתם זכאים.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס באינטרנט?

החזר המס מתבצע באמצעות טופס שנקרא דוח שנתי 135. בטופס תצטרכו למלא את הפרטים האישיים שלכם, פרטי חשבון הבנק שלכם, את גובה הכנסות, שכר עבודה, סוג העבודה, קצבאות ומענקים אליהם אתם זכאים, הכנסות שלא קשורות לעבודה העיקרית שלכם, ריבית של ני"ע ועוד. ישנם סעיפים רבים שיש למלא.

למזלכם הרב תוכלו למצוא את הטופס באינטרנט ולא תצטרכו למלא אותו ידנית. באתר של רשות המיסים תוכלו למלא את הטופס דיגיטלית. הוא בהחלט ארוך ודורש זמן רב למילוי, אך לפחות תוכלו לעשות זאת באמצעות המחשב מה שיחסוך לכם המון זמן.

 

סיכום – איך מגישים בקשה להחזר מס באופן דיגיטלי

בשביל למלא את הטופס באופן מקוון תדקקו לפרטי המשתמש שלכם ברשות המיסים ולכן אנחנו ממליצים לכם להכין זאת מראש.

אנחנו מקווים שהצלחנו לעשות לכם מעט סדר בכל מה שנוגע להקשת החזר מס. יש עוד מידע רב על כך באינטרנט ואם אתם לא מתסדרים, תוכלו למצוא בקלות איש מקצוע שיוכל לעשות עבורכם את העבודה, לחסוך לכם זמן ואולי גם כסף.

לסיוע בבקשה להחזר מס היכנסו ללינק הבא! refund-tax.co.il

 

לחיצת יד

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו