חיפוש

באילו מצבים ניתן לתבוע עורך דין – והאם ניתן לעשות זאת אונליין

כאשר אתם שוכרים את שירותיו של עורך דין אתם סומכים עליו שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר, מקצועית, יעילה וכמובן אמינה.

אך לעיתים, זה לא המצב ואתם נקלעים אל תוך סיטואציה מסובכת עם העורך דין.

העורך דין לא עושה את מה שהוא נשכר לעשות בתיק שהוא נבחר לייצג, ולא רק שלא עזר לכם עם התיק, אלא גם גרם בסופו של דבר לנזקים כבדים ופעל בניגוד לרצון שלכם.

אז באילו מצבים ניתן לתבוע עורך דין? ואיך ניתן לעשות זאת?

 

תביעות נגד עורך דין

חשוב להבין, לא כל טעות של עורך דין היא עילה תביעה ללקוחה ולא כל טעות מהווה רשלנות מקצועית של עורך הדין. זכייה בתביעה נגד עורך דין שהתרשל בתפקידו, צריך להוכיח שעורך הדין התרשל וכתוצאה מכך יש הפסד בעסקה או במשפט. הכרעה של התרשלות מצד העורך דין עלולה להיות לא פשוטה להוכחה, והתביעות הנפוצות ביותר מוגשות עבור רשלנות בעריכת סכמים ובניהול משפט.

 

תביעה נגד עורך דין בעסקת מקרקעין

תביעה נגד עורך עקב עסקת מקרקעין היא בין הנפוצות, במקרים רבים יש חובה על העורך דין לבדוק את תיק בניין הכנס ולוודא שקיים היתר בנייה התואם את המצב בשטח. החובה חלה בעיקר על נכסים כמו דירות בקומת קרקע או אחרונה, בתים פרטים ודירות קטנות. במקרה ואין לעורך דין את הידע המקצועי, עליו לדאוג שאיש מקצוע יבדוק את תיק בניין הכנס.

במקרה והלקוח אינו מעוניין לממן שכר של איש מקצוע לבדיקת הנכס, עורך הדין צריך להחתים אותו על מסמך שהוא מודע להמלצה של עורך דין והוא לוקח את מלוא האחריות. בטרם מוגשת התביעה על רשלנות, צריך לבדוק גם מה הנזק הנגרם ללקוח.

 

תביעה נגד עורך דין בשל רשלנות בניהול משפט

כל לקוח מצפה מעורך דין שהשכיר שיכיר את החוק והפסיקה, וגם מצופה ממנו להציג את הראיות שיכולות להועיל ללקוח שלו, לפעול להשגת מסמכים מהצד שמנגד, וגם לקיים החלטות בבית משפט. כדי שתוכלו להוכיח שעקב הרשלנות של העורך דין נגרם נזק, תצטרכו להתגייס למשימה שאינה תמיד פשוטה.

המקרים הנפוצים לרשלנות בניהול משפט הם: אי זימון של חקירת עדים, אי הגשת חוות דעת של מומחה, רשלנות בהצגת ראיות מהותיות, מחדלים אשר גמרו למחיקה של תביעה או קבלת פסק דין, אי הגשה של כתב תביעה או כתב הגנה במועד ועוד. לעוד מידע מומלץ להיכנס אל אתר בתחום עריכת דין ולגלות עוד מידע שימושי. ניתן להגיש תביעה גם אונליין, אך חשוב להתייעץ על כך עם עורך דין מקצועי.

 

לסיכום

לא על כל טעות של עורך דין הולכים לבית משפט, כמו שלא כל טעות מהווה רשלנות מקצועית של עורך דין. כדי שתוכלו לזכות בתביעה מול עורך דין, שכאמור מכיר את החוק וידע להתגונן מפני משפט כזה, תצטרכו להוכיח כי העורך דין התרשל בעת מילוי תפקידו.

איש משפט

 

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו