חיפוש

איפה עדיף לפרסם מקלחונים – באינסטגרם או בפייסבוק?

כאשר מדובר בשיווק ענף המקלחונים, הפרסום בשתי הפלטפורמות, אינסטגרם ופייסבוק, יעיל במיוחד בערבים ובסופי השבוע, שאז כמות הגולשים גבוהה מאוד. מה עדיף יותר – פייסבוק או אינסטגרם? תלוי בקהל היעד אותו מחפשים, ועל כך נרחיב במאמר הבא.

 

השימוש בפייסבוק כפרופיל עסקי

בפייסבוק יש כיום 4 מיליון משתמשים ישראליים מתוכם 2.4 מיליון נכנסים לאפליקציה מדי יום מספר פעמים. מתוך המשתמשים 28% בגילאי 18-24, 27% בגילאי 25-34, 15% בגילאי 35-44 ו-13% מעל גיל 55. מהנתונים הסטטיסטיים ניתן לגלות שישנם גם 2% גברים יותר מנשים.

עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל של החשיפה וקידום המכירות של המוצרים והשירותים שהם מציעים ופתחו פרופילים עסקיים שממנפים להם את העסק וחושפים אותם לאלפי משתמשים מדי יום. כשמדובר בעסק של מקלחונים השמים הם הגבול.

ניתן באמצעות הפרופיל העסקי להעלות פוסטים, סטורי, תמונות, סרטונים ושידורים חיים ופשוט למכור להמונים. כדי לעשות זאת בצורה מוצלחת חשוב לפרסם יותר בשעות הערב ובסופי השבוע אז גם כמות הגולשים באפליקציה עולה. מעבר לשיווק החינמי, הפלטפורמה מפלחת את קהל היעד ומצליחה להגיע לאנשים המחפשים את המקלחונים.

 

כיצד נעשה הפילוח של קהל היעד בפייסבוק?

אנשים רבים המשפצים את הבית ומחפשים מוצרים ואביזרים על מנת להשוות מחירים ולבדוק את החברות השונות, נכנסים למנוע החיפוש של גוגל ומקישים "מקלחונים". הם נכנסים לכמה אתרים ולאחר זמן מה נוטשים את מנוע החיפוש.

ברגע שהם נכנסים לפייסבוק הוא כבר קיבל מידע על החיפושים שלהם ומיד מעלה מודעות של אתרים בהם הם ביקרו או פוסטים של עסקים דומים שלהם פרופילים עסקיים בפייסבוק. מכאן שלגוגל יש מידע רב על כולנו ולכן הפלטפורמה מתאימה את המודעות והפרסומים שאנו רואים ברשת החברתית. כך למעשה פלח השוק שמחפש את המקלחונים מגיע לפרופילים העסקיים של המשווקים אותם מבלי שהתאמצו לכך, וכך גם באינסטגרם.

 

הפרסום באינסטגרם מייצר טראפיק רלוונטי לעמוד העסקי

האינסטגרם בעיקר פופולרי בקרב צעירים עד גיל 35 כאשר מתוך יותר מ-2 מיליון ישראליים 33% רוכשים מוצרים ושירותים באמצעותו. גם האינסטגרם שאף הוא מאותו בית יוצר כמו הפייסבוק, עושה פילוח שוק ושולח פוסטים ממומנים לפיד של הקהל אותו בעלי העסק הגדירו מראש.

כך נוצרת בעמוד העסקי תנועה שמביאה את העסק לחשיפה וממתגת אותו. לאינסטגרם יש יכולת לנתח מי היה חשוף לפוסטים, מי הם העוקבים, מי סימן לייקים וכו'. כאשר האלגוריתם שלו מזהה תנועה רבה הוא מאפשר לפרסום לעלות גם לעמודי הפיד של משתמשים אחרים שלבסוף הופכים לעוקבים של העסק למקלחונים ובתוך כך ללקוחות שלו.

לפיכך, השאלה מה עדיף לעסק המפרסם את המקלחונים היא שאלה התלויה בגיל קהל היעד אותו הוא מחפש ובהתאם לצרכים שלו. ההמלצה היא לפתוח פרופיל עסקי בשתי הפלטפורמות ולהשקיע בתכנים שימשכו את הקהל הרצוי.

מקלחת

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו