חיפוש

איך לבנות דף 404 שמועיל לאתר

אילו תחושות מעלה בכם ההודעה: "שגיאה, הפעולה שניסית לבצע הובילה למבוי סתום".

תשמחו לגלות שזה לא חייב להיות המצב – איך בונים דף שגיאה שיכול ממש לקדם את האתר?

בניית אתרים כבר מזמן הפכה לנחלתם של רוב בתי העסק בישראל אשר רוצים לחשוף את העסק שלהם לקהל לקוחות רחב וגם להיעזר בפלטפורמת האינטרנט לצורך קידום ופרסום נוסף של העסק בעזרת קידום האתר באינטרנט. אך לעלות אתר זה לא מספיק, חשוב שהוא יהיה מקצועי, מעוצב ושכל לשונית וסקטור באתר מקדם אותו, כן, כולל דף 404.

 

דף 404

כל אתר בנוי על עמודים כך שעמוד אחד מקשר לעמוד אחר, חזרה וכן הלאה. ישנם קישורים או פעולות אשר הם ללא מוצא ולכן מעבירים אוטומטית לדף שגיאה אשר נותן חיווי שהפעולה לא התבצעה ושהחיפוש או הבקשה של הגולש לא הניבה תוצאה תקינה. למרות שמדובר בדף שגיאה שכביכול הגולש לא אמור להגיע אליו ניתן לעצב אותו ולהחליט במסגרת עריכתו מה יהיה התוכן בו וכיצד יראה.

 

הודעת שגיאה

ישנם הרבה אתרי אינטרנט אשר הדף 404 שלהם מסתכם בהודעת שגיאה, גופן רגיל, צבע שחור וגודל משתנה. אמנם מדובר בדף מאוד מינימלי אך הוא עונה על מאפיין חשוב של דף 404 מועיל והוא הודעה ברורה על כך שהגולש הגיע לשגיאה. חשוב להבהיר לגולש שהפעולה שביצע לא הושלמה. כמובן שמומלץ מאוד לעצב את הודעת השגיאה בצורה ברורה אך במקביל גם בדרך נגישה ואפילו משעשעת.

 

תחושת ייאוש

סביר שהרבה גולשים, לאחר הגעה לדף שגיאה, יחליטו פשוט לצאת מהאתר ולוותר על הפעולה שרצו לבצע. בגלל הקלות שבה גולש יכול לוותר על החוויה באתר חשוב לנסות למנוע כמה שאפשר את תחושת הייאוש והתסכול שדף שגיאה יכול לעלות, במיוחד אם הוא עלול להופיע כמה פעמים במהלך הגלישה באתר. מומלץ לשלב בדף 404 של האתר שלכם תוכן אשר נותן תחושה לגולש "שלא אבדה תקוותו" ולגרום לו להמשיך לגלוש באתר.

 

כפתור חזרה

אמנם דף 404 הוא מעין מחסום לדרך של הגולש באתר אך המטרה של בעל העסק, והאינטרס שלו בעצם, שהגולש יחזור להמשיך לגלוש באתר ולנסות לבצע שנית את הפעולה שהובילה לשגיאה. מומלץ לשלב בדף כפתור חזרה לאתר אשר מודגש בעמוד ואף מלווה בתוכן אשר משכנע את הגולש לחזור לאתר ולא לצאת ממנו לגמרי.

למרות שדף 404 הוא דף שגיאה שהוא מעין מבוי סתום בחווית הגולש באתר יש המון דרכים פרקטיות ופשוטות לייעל אותו כדי באמת יועיל לאתר ובעקבות כך יועיל גם לעסק ולקידום שלו. כדאי להשקיע בבנייה של הדף ולא להזניח אותו כך הוא יוכל להועיל לו ולא לגרוע מחווית הגולש.

 

איש דיגיטל

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו