חיפוש

איך יוצרים מיתוג נכון לעסק?

כדי שעסק ימריא ויצליח באמת נדרשים ממנו לא מעט דברים: יצירת מודל עסקי בר קיימא, שיווק ומכירה של מוצרים איכותיים להם יש באמת ביקוש, שמירה על מוניטין חיובי וכמובן – יצירה של שם חזק עבור העסק.

למעשה כל עסק שואף להיות מותג, כך שעצם העובדה שמוצר מזוהה עם העסק גורמת לו לעוף מהמדפים.

מסיבה זו עסקים רבים מבינים שחשוב מאוד להשקיע במיתוג עסקי נכון לעסק.

 

קודם כל – מה זה מיתוג עסקי בכלל?

מיתוג עסקי הינו תהליך מקיף שמטרתו להפוך את העסק למותג. הכוונה היא ביצירה של זהות ייחודית עבור העסק באמצעות שימוש בשיטות תקשורתיות ושיווקיות שונות שמטרתן להבדיל את העסק מעסקים אחרים ולהבליט אותו מעליהם. מיתוג נכון יוצר רושם והכרה כלפי המוצרים והעסק עצמו, ומביא את הלקוחות הפוטנציאליים להאמין כי המוצרים הנמכרים בעסק זה הינם באיכות גבוהה רק על סמך שהעסק שלכם מוכר אותם.

 

מדוע מיתוג עסקי חשוב?

מיתוג עסקי מסייע להגדיל מכירות ולהרוויח יותר כסף. תחשבו לעצמכם כמה מיתוג עסקי חשוב במוצרים שונים שכולנו קונים, למשל – אייפונים. אייפון הוא אחד הסמרטפונים היקרים ביותר, אך הוא פופולארי מאוד מכיוון שיש קהל רחב שמזדהה עם אפל ויהיה מוכן לרכוש את מוצריהם לא משנה כמה הם יעלו, כל עוד יש עליהם סמל של תפוח.

זה בדיוק מה שאתם רוצים שיהיה בעסק שלכם – עסק בעל זהות חזקה שהלקוחות מזדהים עימו ומוכנים לשלם הרבה כסף עבור המוצרים הנמכרים בו.

 

מיתוג עסקי – כיצד נעשה זאת נכון?

ישנם מספר אלמנטים בכל תהליך מיתוג עסקי חייב לכלול:

זיהוי ואפיון קהל היעד:

חשוב לזהות את קהל היעד הפוטנציאלי שלנו ולשים את עצמנו בנעליהם. כדאי לנסות לחשוב מה מניע אותם כשהם רוכשים את המוצרים שלנו, ומדוע בכלל שיעשו זאת? חשוב לזהות מיהו קהל היעד: מהו טווח הגילאים שלו, רמת ההכנסה, סגנון החיים ועוד.

 

הבדילו את עצמכם מהמתחרים:

תהליך מיתוג עסקי מוצלח ידגיש את הייחודיות של העסק שלכם. חשוב להכיר את המתחרים ולדעת מה הם מציעים כדי לדעת לבחור נישה נכונה ואת האמצעים הנכונים שיבדילו אתכם מאחרים וישימו אתכם מעל כולם.

 

יצירת זהות עסקית:

אפיון והגדרה של הזהות של העסק שלכם, הערכים שעומדים מאחוריו והמהות שלו. חשבו לרגע מה המטרה של העסק שלכם, ואיזה מענה הוא בא לתת.

 

שפה עיצובית:

שפה עיצובית שמתאימה לעסק שלכם תופסת את העין של הלקוח הפוטנציאלי וגורמת לו לזהות אתכם. עיצוב גרפי הכולל פונטים ייחודיים, שפה עיצובית עקבית וכמובן לוגו עושה את כל ההבדל.

 

שירי שפיר – מיתוג ועיצוב גרפי

אם הגעתם למסקנה שהגיע הזמן שהעסק שלכם יעבור תהליך מיתוג עסקי אנחנו ממליצים בחום על הסטודיו של שירי שפיר. הסטודיו הוקם לפני 14 שנה על ידי המעצבת הגרפית שירי שפיר, וילווה אתכם לכל אורך תהליך המיתוג העסקי. מתוך שותפות לדרך עם הלקוחות, הסטודיו ימתג יחד איתכם את העסק באופן מלא ומקיף ויסייע לכם להגיע להצלחה.

 

לוח קידום

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו