חיפוש

איחור באבחון תסמונת סקיד – כיצד לתבוע פיצויים אם נפגעת?

תסמונת סקיד הינה מחלה גנטית קשה אשר מצריכה אבחון מוקדם בשלבים הראשונים בחייו של התינוק. איחור באבחון התסמונת עלול להוביל להשלכות חמורות ואף להוות סכנה לחיי התינוק. במידה וילדך אובחן בשלב מאוחד מדי ונפגעת, יש לך זכאות לתבוע פיצויים בגין רשלנות רפואית.

 

מהי תסמונת סקיד?

תסמונת סקיד (SCID) הינה מחלה גנטית קשה הנקראת גם חסר חיסוני משולב חמור. מצב רפואי זה נחשב למצב חירום רפואי, היות ובמצב זה לתינוק אשר נולד עם התסמונת אין את יכולת ההגנה הנדרשת להישרדותו ועל כן חשוף למחלות וזיהומים רבים, ובכך נשקפת סכנה לחייו.

המאפיינים העיקריים של המחלה הינם לימפופניה – מיעוט לימפוציטים בדם (נחשב לתסמין הראשון אשר מופיע), זיהומים רבים אצל התינוק, חוסר של צל הטימוס בחזה וכן חוסר שגשוג. כמו כן, היות והמחלה גנטית לרוב יהיה רקע משפחתי ואף ניתן לנבא את המחלה. ילדים בעלי התסמונת מכונים "ילדי בועה" היות ונדרשת הגנה מרבית עליהם על מנת להשאירם בחיים.

 

חשיבות אבחון מוקדן של התסמונת

על מנת להגביר את סיכויי ההישרדות של התינוק, ישנה חשיבות גבוהה באבחון מוקדם של התסמונת. אבחון מאוחר של התסמונת עלול להוות סכנת חיים עבור התינוק, וייחשב בתור רשלנות רפואית. ללא טיפול מוקדם עבור המחלה, תינוקות הסובלים מהמחלה יהיו בעלי סיכויים נמוכים ביותר לעבור את שנת חייהם השנייה בלבד.

אבחון מוקדם של המחלה, בעיקר בשלושת החודשים הראשונים של היילוד בהם טרם התפתחו הזיהומים, תאפשר טיפול באמצעות השתלת מח עצם. השלת מח עצם הינו טיפול בעל הצלחה של 90% אשר יכול לסייע לילד לחיות חיים תקינים ובריאים.

 

כיצד יש לתבוע פיצויים?

תביעת הפיצויים בגין חוסר אבחון בזמן של תסמונת סקיד, תצריך הוכחת מתן מענה רפואי לקוי. יש להוכיח בבית המשפט כי הצוות הרפואי לא נתן את האבחון למחלה בזמן הנכון וכי כתוצאה מהאבחון המאוחר נגרם נזק לתינוק.

יש צורך בהוכחת הקשר הנסיבתי בין הנזק שנגרם לתינוק לבין האבחון המאוחר. על מנת להגיש את תביעת הפיצויים, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום זה. ייצוג על ידי עורך דין מומחה תגביר את הסיכוי שלך לזכות בתביעה ולקבל את מלוא הפיצויים הנדרשים עבור ילדך.

 

איך מוצאים עורך דין מתאים לתביעה?

כדי להגיש תביעה בגין אבחון מאוחד של התסמונת, מומלץ למצוא עורך דין בעל מומחיות ברשלנות רפואית וניסיון בתביעות מסוג זה של אבחון מאוחר על ידי צוותים רפואיים. עורך דין מנוסה ידע לתת מענה משפטי מתאים לתיק התביעה שלך ויוכל לסייע לך בצורה מיטבית לזכות במשפט.

כמו כן, ניתן להיעזר בהמלצות ממכרים או לחפש המלצות ברשת ובקבוצות של הורים נוספים שילדיהם לוקים באותה תסמונת. חשוב למצוא עורך דין שניתן לסמוך עליו.

עיכוב באבחון תסמונת החלקה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו