חיפוש

אבטחת מידע – עד כמה זה מורכב?

השומרים של העידן החדש, מעבר לשימוש במערכות ממוחשבות משפיע על כל התעשייה וכשמדובר בחומרים ותוכנות רגישות מכל סיבה הצורך בשמירה עליהם עולה. מידע רגיש יכול להיות שייך לאנשים – חסיונות שונים, עסקים ואף על תוכניות ממשלתיות. איך ניתן להבטיח שמירה ואת תחום אבטחת המידע?

 

האם אבטחת מידע היא פעולה הכרחית?

אבטחת המידע מתקיימת גם כמניעה לפריצות וגניבות וגם כהגנה אקטיבית מפניהם. על אף ההתפתחות הגדולה שהתקיימה בשנים האחרונות למען מניעה ואבטחת המידע האקרים המעוניינים לפרוץ מתקדמים גם הם ומצליחים למצוא את הפרצות וכך החברות והגופים השונים מוצאם עצמם בהתמודדות תמידית עם הגנה אקטיבית על רכושם.

 

מהם האיומים שיש להתגונן מפניהם?

כל פריצה למערכת מחשוב תגיע ממניע אחר אך ברגע שכל גורם זר יחזיק במידע הקיים באותם המערכות כמו – מידע אישי על לקוחות, סטרטאפ מתפתח, תוכנית ביטחונית כנראה יש לו אינטרס גדול להחזיק בו. אולי יש לאותו פורץ עניין ממשי במידע שישמש אותו לפיתוח משלו ולהתעשרות, סחיטה באירועי כופר תמורת סכום גדול של כסף, הדלפה ופגיעה במוניטין של החברה ועוד לא מעט איומים שאף חברה לא רוצה להתמודד מולם.

 

אילו כישורים נדרשים לעבודה ועד כמה זה מורכב?

עבודתו של security engineer כמו כל עבודה בתעשיית ההייטק והדיגיטל דורשת התפתחות והסתגלות מהירה בהתאם להתפתחות הטכנולוגית שלא מפסיקה לרוץ בכל רגע נתון, עבודה כזו מתאימה לאנשים יצירתיים ונועזים שיכולים לחשוב מחוץ לקופסא תחת לחץ – התחום הוא מרתק ומתגמל גם אם אין לכם ניסיון קודם במחשבים ניתן לעבור קורס בסיסי בתחום ולהתחיל לצבור ניסיון בפרויקטים קטנים עד שתגיעו למקומות הגדולים והחשאיים באמת.

 

מה לומדים בקורס?

בקורס אבטחת מידע וסייבר לומדים איך למנוע ול

התגונן בעת הצורך מפני פריצות למערכות המחשוב עבור מידע זה יש ללמוד את שפות התכנות הפופלריות – JavaScript, python, HTML. בנוסף לומדים את כל רכיבי המחשב, תחנות עבודה, ניהול חשבונות משתמשים, אחסון וארגון קבצים. בניית מערך אבטחה, ניהול סיכונים ואת כל השחקנים במגרש ומוצרי צ'קפוינט ואמזון וכמובן מהם נקודות החולשה והתורפה ברשתות המידע ואיך מתגוננים מפני טכניקות פריצה בסיסיות שככל הנראה תפגשו איתם בהמשך הדרך.

 

איך משתלבים בשוק העבודה?

ראשית, שימו לב שאתם בוחרים בקורס איכותי במוסד לימודי מוכר ובעל מוניטין בקרב החברות המובילות בשוק. חשוב לוודא שהמוסד המעניק את התעודות הרלוונטיות ומכין אתכם לכניסה לעבודה על ידי התנסות בעבודה פרקטית, לאחר מכן תוכלו להשתלב בכל חברה בין אם בהייטק או לא. כל תחום וגוף שהמידע שלו נמצא במערכת מחשוב ירצה לדעת שהוא מוגן.

 

מסכמים

אין ספק שתחום אבטחת המידע בתנופה אדירה והוא ימשיך להיות מכיוון שכל התפתחות טכנולוגית מגיעה גם לפורצים השונים והם מצידם יוכלו לנצל זאת לטובתם ולרעתנו ולכן תמיד יהיה צריך להגן ולשמור.

סייבר

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו