אפשר להשוות את תחרות הניודים בין חברות הסלולר לכל תחרות ספורט אחרת.
המטרה בסוף התקופה: לשרוד עם כמות הניודים הקטנה ביותר, שמבטאת כמובן את היקף הלקוחות הפעילים והמרוצים של אותה החברה.
אחת לחודש מתקבל דו"ח ניודים שמבשר לנו מי המנצחת ומי המפסידה התקופתית בהיקף הניודים, כאשר הנתונים המדויקים והברורים יותר, מתקבלים רק בניתוח הניודים המלא של סוף השנה ולפיו אפשר לנבא רווחיות,
התייעלות או הידרדרות של חברה מסוימת.
הנתונים לשנת 2019: האם הם חזו את 2020?
בשנה החולפת, זו הייתה חברת אקספון, מבית המותג WE4G שצברה לעצמה 116 אלף לקוחות חדשים שניידו את הקו מחברות אחרות. פרטנר הייתה זו שסיימה את השנה עם הנתונים הגרועים ביותר, עם 72 אלף מתנתקים. חשוב להדגיש שהנתונים הללו לא כוללים מצטרפים שנכנסים בפעם הראשונה לשוק הסלולרי. 2019 הייתה השנה שבה החברות הוותיקות (כולל הוט מובייל וגולן טלקום) ננטשו מתוך מגמה ברורה לעבור לחברות החדשות והשאפתניות. רק רמי לוי שהצליחה לנייד אליה קרוב ל-5,000 לקוחות וחבר 019 מובייל עם ניוד חיובי של 200 לקוחות, הצליחו לשרוד את התקופה. גולן טלקום איבדה 11.9 אלף לקוחות, סלקום עם אבדן של 12.6 אלף לקוחות, הוט מובייל סיימה את השנה עם מינוס 13.3 אלף לקוחות, פלאפון עם 18.9 אלף לקוחות וכאמור המנויידת השלילית ביותר שחותמת את טבלת דוחות הניוד היא פרטנר, עם 72.3 אלף לקוחות שעזבו אותה לטובת המתחרות.
חודש דצמבר שחתם את שנת 2019, המשיך את המגמה השנתית ורק הגדיל מעט את המספרים הסופיים של סוף השנה: WE4G הוסיפה בחודש האחרון לשנה 8,000 לקוחות, פלאפון עם ניוד חיובי של כמה עשרות מנויים בלבד, 019 עם אבדן של 250 לקוחות, רמי לוי של 500 לקוחות, סלקום עם ניוד שלילי של 620 מנויים, הוט מובייל רושמת איבוד של 2,600 לקוחות, גולן טלקום 2,800 לקוחות ופרטנר שלא הצליחה להיחלץ מהשנה הרעה שלה, עם אבדן של 2,900 לקוחות בחודש זה בלבד. בהשוואה לשנת 2018, הנתונים הללו לא ממש מפתיעים. גם שם הצליחה WE4G לגייס 92 אלף מנויים חדשים, לעומת פרטנר שנפרדה מ-63 אלף מלקוחותיה.
נתוני הניוד בסלולר לחודש מרץ 2020
את שנת 2020 מתחיל מירוץ הניודים בנקודת פתיחה ייחודית. משבר הקורונה לא רק שהביא לירידה בהיקף הפעילות, אלא גם עורר את הצורך בהנחייה מיוחדת, להקפיא החל מחודש מרץ את האפשרות לניודי קווים עד להודעה חדשה. בהנחייה נכללה גם הקפאה של חבילות סלולר קיימות בכל החברות, אם כי בסופו של דבר משרד התקשורת חזר בו מההקפאה ואפשרויות הניוד והחבילות השונות נמשכו כרגיל.
נכון לחודש מרץ 2020, חל מהפך במירוץ הניוד: 131 אלף לקוחות נויידו בין החברות השונות, כאשר פרטנר סיימה את החודש בהצלחה יתרה, עם 4,000 אלף מנויים. סלקום סיימה את החודש בהתרסקות עם אבדן של 7,300 לקוחות, לאחר שהחליטה לעצור את מערך המכירות היזומות שלה באמצע החודש.