צ'אטבוט – חיובי או שלילי להשגת לידים איכותיים?

בוט שמתפקד בתור אמצעי ליצירת קשר עם הלקוחות יכול בין היתר לשמש לטובת השגת לידים איכותיים.

אבל האם זה בהכרח ככה, איך משפרים את הביצועים של צ'אטבוט וכיצד זה בא לידי ביטוי בסוגים שונים של אתרים? הנה כל התשובות.

צ'אטבוט הוא מרכיב טכנולוגי בתוך האתר שבו ניתן לנהל שיחה כתובה בעל פה עם הגולשים. כמו צ'אט רגיל, גם צ'אטבוט אמור לשמש לצורך איסוף פרטים על הגולש וקבלת מידע שרלוונטי עבור בית העסק או החברה שעומדת מאחורי האתר.

עם זאת, היתרון של צ'אטבוט בא לידי ביטוי בכך שהוא זמין מסביב לשעון, הוא מסוגל להתמודד בעת ובעונה אחת עם כמות גדולה של גולשים ואין צורך בהכשרת כוח אדם אנושי על מנת להפעיל אותו.

 

צ'אטבוט לאיסוף לידים

יותר ויותר בעלי עסקים מבינים כיום מה זה ליד ואיך הוא יכול לעזור להם לגייס לקוחות חדשים. כפועל יוצא מכך, אותם בעלי עסקים או מנהלים של אתרי אינטרנט גם מחפשים עוד דרכים לייצר קניית לידים איכותיים. בדיוק כאן מתעוררת הדילמה סביב צ'אטבוט והשאלה האם הוא חיובי או שלילי.

מצד אחד, צ'אטבוט מאפשר להשיג סוגים שונים של לידים מגולשים שכבר נכנסו אל האתר והביעו עניין בשירות או במוצר שהוא מציע. מצד שני, האינטראקציה עם צ'אטבוט עדיין לא זהה לזו שיש לגולשים עם בני אדם אמיתיים – ולכן חלק מהלקוחות הפוטנציאליים נבהלים או פשוט לא יודעים מה לעשות.

 

כך מייעלים את השימוש בכלים דיגיטליים

אבל האמת היא שכלי כמו צ'אטבוט הוא רק דוגמא אחת מיני רבות לאופן שבו כדאי להשתמש בטכנולוגיה הקיימת. כמו כל כלי אחר, גם עם צ'אטבוט אין יתרונות וחסרונות מובנים – אלא רק השלכות של אופי השימוש.

הדרך לייעל את השימוש בכלים דיגיטליים כדי להשיג לידים איכותיים היא להשקיע במערכת היחסים עם הגולשים ועם הלקוחות הפוטנציאליים. כאשר הגולשים מרגישים שהם מקבלים ערך מוסף מהתקשורת עם צ'אטבוט, הם יסכימו למסור דרכו פרטים אישיים גם אם הם יודעים שבצד השני לא נמצא בן אדם אמיתי. אבל כדי שזה יקרה, צריך להשקיע בתוכן של צ'אטבוט ולא רק בנראות שלו.

 

הגולשים לא פראיירים!

במילים אחרות, גורם עסקי שרוצה להפעיל צ'אטבוט כדי לאסוף לידים צריך להבין שהגולשים לא פראיירים. יתרה על כך, רף הסבלנות של הגולשים נמוך מאוד ובכל רגע נתון יש עוד אלפי פיתויים שנמצאים סביבם על המסך.

המסקנה היא שכל צ'אטבוט יכול להיות כלי יעיל להשגת לידים איכותיים – אבל רק אם משתמשים בו נכון. כדי להשתמש בו נכון, צריך לדאוג שהצ'אט יעניק ערך מוסף לגולש ולא רק ינסה לדלות ממנו מידע. במקביל, אפשר ורצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו אישית.

 

 

אתר מקודם

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו