מרכזיה בענן היא סוג של מרכזיה וירטואלית, אשר מאפשרת לבצע את כל הפעולות החשובות של מרכזיה, המבוססות על תקשורת בתוך הארגון לעומת תקשורת מחוץ לארגון.
מרכזיות אחראיות על קבלת שיחות וזיהוי מקור השיחות, ניתוב שיחות אל היעד הנקודתי בתוך הארגון, לאחר חיוג למספר ראשי ועוד.
אז אילו יתרונות ייחודיים יש למרכזיה כזו דווקא בתקופת הקורונה?
מחסור בכוח אדם – כבר לא בעיה
חוסר ודאות מלווה את ימי משבר הבריאות העולמי בעיקר בכל הקשור לשגרת העבודה והתנהלות תקינה של המשק. העובדים הקיימים לא תמיד יכולים להגיע (בידוד, מחלה, סגר) ומחסור בעובדים משפיע בהכרח על יכולת התפקוד של העסק.
אבל עם מרכזיה בענן אתם יכולים לאפשר לעובדים שלכם לעבוד אפילו מהבית וכך להימנע ממחסור בכוח אדם בגלל מחלת ילדים, או בידוד.
במילים אחרות – אפשר להתחבר למרכזיה בענן מכל מכשיר, מכל מקום, בכל שעה.
לעקוב אחר התנהלות העבודה
גם כאשר העובדים שלכם מצליחים לעבוד מהבית, בזכות מרכזיה בענן, אתם, כמעסיקים לא תמיד יכולים להיות רגועים, כי אתם לא באמת יודעים מה העובדים שלכם עושים כל הזמן בבית – הזמן שאתם משלמים עליו.
אבל מרכזיה בענן מאפשרת לכם לא רק להעסיק עובדים מהבית, כי אם גם לקבל דוחות עם פירוט השיחות של העובדים, אשר יתנו לכם אינדיקציה מדויקת למדי של איכות העבודה, קצב העבודה ועוד.
אם אתם לא רגועים לגבי איכות השיחות, או איכות השירות שהעובדים שלכם מבצעים מהבית, גם במקרה הזה אין לכם סיבה לדאגה – מרכזיה בענן יכולה לספק לכם גם הקלטות של שיחות כדי שתוכלו לעקוב אחר רמת השירות של העובדים, אחר המלל שנאמר בשיחות עם לקוחות ועוד.
חיסכון במקום ובזמן התקנה
אולי מעל שני היתרונות שצוינו מעלה, מרכזיה בענן היא כל כך נוחה לשימוש גם כי היא לא ממש נמצאת פיזית במשרדים שלכם.
המתקנים אשר מאפשרים את פעולת המרכזיה הוירטואלית נמצאים על שרתי החברה המספקת אותם ולכן אתם לא צריכים לבצע התקנה יקרה, שגוזלת זמן רב. אתם לא צריכים לדאוג לגבי תיקונים טכניים ואתם לא צריכים לפנות מקום במשרד כדי להתקין אותה.
היא קיימת אי שם ואתם מתחברים אליה באופן אלחוטי ולכן אתם לא צריכים לספק לה מקום, לא צריכים להתקין אותה וגם לא צריכים לתקן אותה אם היא מתקלקלת.
לסיכום
מרכזיה בענן היא הדבר הבא בתחום התקשורת לארגונים ועסקים.
יש לה את כל היתרונות והתכונות החשובות של מרכזיה רגילה, אבל היא גם מאפשרת עבודה מהבית, פיקוח על העובדים, חיסכון במקום במשרד ועוד.
שימוש במרכזיה וירטואלית, או מרכזיה בענן כבר לא נחשב פורץ דרך, פשוט מפני שהוא כבר חלק מהמיינסטרים ובצדק.
אם אתם עדיין לא שם, כדאי שתדביקו את הקצב ותצטרפו לקדמה – בשבילכם, בשביל העובדים שלכם וםג בשביל העסק שלכם.