חיפוש

חשיבות התאמת האתר לסוגי דפדפנים וכיצד זה קשור לקידום אתרים

כולנו רוצים שאתר האינטרנט שלנו יראה כמה שיותר טוב בעני המבקרים בו. לצערנו הדברים לא תמיד פשוטים, ולעיתים רבות גלישה מדפדפנים שונים מציגה חוסר התאמה ויזואלי בין מעבר מדפדפן לדפדפן כגון שורות טקסט לא אחידות, תמונות שאינן ממוקמות בצורה תקינה ובקיצור אתר אינטרנט שנראה רע בחלק מהדפדפנים ופוגם (ללא ידיעתנו) בקידום האורגני של האתר עצמו.

תופעה זו נובעת מכוון שתוכנות דפדפן כמו Chrome, Firefox, ועוד עובדות בצורה שאינה זהה זו לזו, ואנו כבעלי האתר צריכים לבצע התאמה באמצעות עריכת קוד התכנות של האתר ולדאוג שיותאם מבחינה ויזואלית לכל סוג של דפדפן.

מראה ויזואלי – למה זה חשוב?

כאשר האתר שלנו מיועד למטרות רווח, אופן התצוגה שלו בעני המבקרים בו מהווה מרכיב חשוב אשר בסופו של דבר ישפיע בעשרות אחוזים על כמות המכירות שיגיעו דרכו בעתיד. אחת ההשפעות השליליות על השגת לקוחות חדשים באה לידי ביטוי כאשר מבקרים נחשפים לתצוגת אתר שאינה ברורה וכתוצאה מכך מקבל האתר תדמית שלילית בעני הגולש, מראה של חוסר מקצועיות, ולעיתים תחושת זלזול בלקוח אשר מעניין לרכוש מוצר כלשהו. גורמים אלו מביאים תמיד לאותו מצב – נטישת מבקרי האתר אל אתר מתחרה אחר תוך מספר שניות בודדות.

מסיבות אלו בדיוק, מומלץ תמיד לבדוק את מראות האתר בכל הדפדפנים ולהימנע מהמשפט המוכר שנשמע אצל בעלי אתרים רבים – "מהמחשב שלי האתר נראה בסדר גמור". באמת? אם תבנית האתר אינה שייכת למערכת קוד פתוח המגיעה בדרך כלל עם תאמה מלאה או לחילופין נבנתה באמצעות איש מוסמך לבניית אתרים, כדאי מאד לבדוק את הדברים שוב ולטפל בשגיאות הקוד במידת הצורך כך שתתקבל תאימות מוחלטת המשתלבת עם כל דפדפן.

בדיקת מראה האתר ותיקונים נחוצים

מלבד הבדיקה מהמחשב המקומי שלכם קיימת גם שיטת הבדיקה הנפוצה של התקשרות טלפונית למספר חברים וקבלת חוות דעת הקשורות למראה האתר. הבעיה היא שדעתו של אדם אחד תמיד תהיה שונה מזו של האחר ודעות שונות שמתקבלות יוצרות אצלנו בלבול רב המביא לעיתים לתסכול וקושי בקבלת החלטות הקשורות לעיצוב המראה החיצוני באתר. לכן חשוב לזכור כי דעתכם האישית היא זו שצריכה לקבוע ואת ההמלצות השונות שקיבלתם מחברים מומלץ ליישם רק במידה ואתם מסכימים באופן מלא עם דעתם. דווקא במקרים כאלו מומלץ להימנע מדעתם המבלבלת של מכרים ולבצע את הבדיקה בעצמכם, במידה וברצונכם לבצע בדיקת תאימות על דפדפני Explorer השתמשו ב Netrenderer המאפשרת בדיקה חופשית בגרסאות 6 Explorer עד 10 Explorer. לאחר שתקבלו תמונת מצב כללית שווה להקדיש עוד מספר דקות ולבדוק את תאימות האתר עם Browsershots. אתר Browsershots מספק מגוון עצום של סוגים וגרסאות דפדפן שונות כגון Opera ,Safari ,SeaMonkey ועוד הרבה אחרים. חשוב לזכור כי לפחות 10% מכלל הגולשים משתמשים בתוכנות דפדפן פחות מוכרות וכשאר יגיעו לבקר אצלכם באתר יהיה חבל לפספס אותם רק בגלל שהקוד הפנימי באתרכם דורש מספר שינויים קלים המאפשרים תצוגה ראויה.

במידה ונתקלתם בחוסר תאימות יתכן וקיימות שגיאות קוד שונות היוצרות את הבעיה, לשם כך תוכלולבדוק את תקינות הקוד ולקבל רשימה של כל ההערות הרלוונטיות הקשורות למראה החיצוני ולתקינות האתר מול מנועי החיפוש שסורקים את אתרכם.

הקשר בין התאמת הקוד לקידום אתרים אורגני

אז מה קשור המראה החיצוני של האתר לקידום אורגני במנועי החיפוש? האם גוגל מבחין במבנה ויזואלי לקוי ומוריד על כך ציון? ממש לא. מבחינת מנוע החיפוש, כל עוד האתר שלכם מעניין בעני גולשים אחרים, כך יעלה ציון האיכות שלו בגוגל והוא יקודם בתוצאות האורגניות. אבל כיצד יודע המנוע מהו אתר מעניין יותר או מעניין פחות? את זה קובעים אך ורק מבקרי האתר, אתרי אינטרנט מעניינים יביאו אליהם כמות מבקרים גדולה מזו של אתרים פגומים, ללא תוכן ענייני, ובעלי מראה לקוי. בנוסף לכך חלק גדול מאותם מבקרים יחזרו מעת לעת לבקר שוב באותם אתרים המכילים תוכן ענייני. נקודה זו מסבירה בדיוק את ההקשר הגורם לפגם בקידום אורגני אצל אתרים בעלי חוסר תאימות לדפדפנים – מבקרים שהגיעו לאתרכם ונטשו אותו לאחר שניות ספורות נחשבים לאתרים לא מעניינים מבחינת גוגל!

דפדפנים

איך בודק מנוע החיפוש את זמן השהייה של מבקרים

נקודה זו היא בדיוק הבעיה לאובדן נקודות זכות המוענקות על ידי מנוע החיפוש, בתחילת הפוסט הזכרנו את חשיבות המראה אל מול אובדן המבקרים שעוברים לאתר אחר כאשר קיים חוסר תאימות, מה שאומר שאחוז שהיית המבקרים קטן אצל אתרי אינטרנט שאינם עונים לצרכיהם של המבקרים. חלק קטן אך חיוני מאד במורכבות האלגוריתם של גוגל נקרא Bounce Rate אשר יודע לחשב את משך השהייה של הגולשים, לנתח מעבר בין דף אינטרנט אחד לאחר ולבסוף לנתח את אחוז השהייה הכולל לפי התנהגות הגולשים באתר. חשוב לציין שבכדי שסטטיסטיקת ה Bounce Rate תעבוד עלינולהירשם ולהתקין את גוגל אנליטיקס. לאחר שנקבל גישה לחשבון האנליטיקס נוכל להטמיע באתר את הקוד שסופק לנו להפעלת הסטטיסטיקה. שמו לב שה Bounce Rate הינו רק נתון אחד מתוך מאות נתונים נוספים כגון ניתוח פעילויות מקיף, מונה מבקרים, מקור המבקרים ועוד המון פרטים אחרים שרצוי לדעת על אתר האינטרנט שלנו.

רוצים לקבל מידע נוסף? היכנסו עכשיו:

https://www.w3c.org.il

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם אצלנו?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר

אהבתם?
שתפו עם החברים!

מאמרים חדשים באתר

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו